آموزش ابتدایی بافت دستبند دوستی به روش آلفا

70
13615

سلام به دوستان عزیز تاروپودی
با توجه به به اشکالات کم و بیش شما در بافت آلفا امروز تصمیم گرفتیم یه آموزش ساده از بافت دستبند دوستی به روش آلفا براش شما عزیزان تهیه کنیم.
اینم طرحی که میخوایم ببافیمه! خیلی ساده وراحته  برای دوستانی گذاشتم که کار آلفابافی رو شروع کردن و باید کم کم دستشون راه بیفته تا بتونن سراغ نقشه های بهتر برن.امیدوارم براحتی بتونید این بافت دستبند رو پیش ببرید:)

 

Untitled

برای بافت دستبند ما نیاز به دورنگ داریم یک رنگ برای زمینه که ما از نارنجی استفاده کردیم واندازه اون باید زیادباشه که در وسط  بافت دستبند تموم نشه! و رنگ زرد که نخ پایه ما حساب میشه و تعدادش به اندازه تعداد مربعهای ستون اوله که دراینجا۱۰تاست و اندازشون هم  حدود۷۰تا۸۰سانت کافیه!

ابتدای کار رو گیس باف کنین یا حلقه بزنین تا بریم سراغ بافتمون.
ما ده تا نخ زرد رو که به عنوان نخ پایه قرار دادیم و نخ یازدهم که رنگ زمینه ما هست رو سمت چپ قرار میدیم.

 

IMG_3276

 

مرحله اول:

برای شروع بافت دستبند  نخ نارنجی رو برمیداریم و بافت رو از سمت چپ شروع میکنیم و نخ نارنجی رو به تمام نخ های زرد گره چپ به راست میزنیم

 

IMG_3277

 مرحله دوم:

برای بافت رج بعدی دستبند  باز هم نخ نارنجی رو برمیداریم و به تمام نخ های زرد گره راست به چپ میزنیم

 

IMG_3278

 مرحله سوم:

طبق الگویی که داریم تو این رج مربع رو باید ببافیم.نخ نارنجی رو بر میداریم و به سه تا نخ زردمون گره چپ به راست میزنیم.به الگو نگاه کنین ۴ تا مربع زرد رنگ داریم.پس اینجا باید نخ زرد رو به نخ نارنجی گره راست به چپ بزنیم.دقت کنین که وقتی گره چپ به راست رو میزنین نخ نارنجی رو رها نکنین نخ نارنجی همیشه باید باهاتون باشه و وقتی میگیم ۴ تا گره راست به چپ یعنی نخهای زرد روی نخ نارنجی گره راست به چپ میخوره.طبق الگو بعد از مربع های زرد ۳ تا مربع نارنجی داریم که نخ نارنجی روی نخ های زرد گره چپ به راست میخوره

 

IMG_3279

 

مرحله چهارم:

برای این رج ما سه تا مربع نارنجی داریم،بعد یه مربع زرد،دوتا نارنجی،یه زرد و آخر هم باز سه تا مربع نارنجی داریم.حالا بریم سراغ این رج پس برای بافتش نخ نارنجی رو تو دست میگیریمو به سه تا نخ زرد اول گره راست به چپ میزنیم.برای مربع زرد اول نخ زرد رو به نخ نارنجی گره چپ به راست میزنیم.بعد نخ نارنجی به نخ دوتا نخ زرد دوتا گره راست به چپ میخوره،دوباره نخ زرد بعدی به نخ نارنجی یه گره چپ به راست زده میشه بعد هم سه تا نخ زرد داریم که نخ نارنجی به انها باز گره راست به چپ زده میشه

 

IMG_3280

 مرحله پنجم:

باز هم نخ نارنجی رو تو دست بگیریم تا بریم سراغ این رج سه تا مربع نارنجی داریم پس سه تا گره چپ به راست میزنیم.بعد یه مربع زرد داریم پس یه گره راست به چپ زده میشه.دوتا مربع نارنجی یعنی دوتا گره چپ به راست دیگه میزنیم.یه مربع زرد داریم یعنی یه راست به چپ دیگه میزنیم .بعد هم میریم سراغ سه تا مربع نارنجیمون و سه تا گره چپ به راست میزنیم.

 

IMG_3281

 

مرحله ششم:

نخ نارنجی رو برمیداریم.سه تا مربع نارنجی داریم که میشه سه تا گره راست به چپ.چهارتا مربع زرد داریم که میشه چهارتا گره چپ به راست و دوباره سه تا مربع نارنجی داریم که میشه سه تا گره راست به چپ دیگه

IMG_3282

 مرحله هفتم:

حالا که مربع ما کامل شده نخ نارنجی رو برمیداریم و به همه ی نخهای زرد گره چپ به راست میزنیم

 

IMG_3283

نــکــتـــه:

دیگه باید کاملا دستتون اومده باشه که وقتی رجی رو میبافیم و به جایی میرسیم که احتیاج داریم رنگ نخهای پایه روی کار بیاد یه گره برعکس میزنیم.اگه نخ زمینه، راست به چپ زده میشه و به نخ پایه نیاز داریم یه گره چپ به راست میزنیم و اگه نخ زمینمون چپ به راست بافته میشه نخ پایه راست به چپ گره زده میشه.
دقت کنین که هیچ وقت هیچ وقت هیچ وقت نخ زمینه رو رها نکنین و هر گره ای که زده میشه نخ پایه باید همراهتون باشه.
حالا یه بافت ساده انتخاب کنین و شروع به بافتن کنین
موفق باشین

70 دیدگاه‌ها

  1. سلام من یه الگو با طرح کاکتوس گرفتم زمینه صورتی و کاکتوس سبز ردیف اول ۱۱ ا گره داره این طور که شمام یگین باید ۱۰ تا نخ سبز داشته باشم و یکی صورتی ؟

  2. سلام من یه الگو الفا بافی از اینترنت گرفتم با طرح کاکتوس زمینه صورتی و کاکتوس های سبز این طور که می گین فقط یه نخ صورتی باید بذارم؟ ردیف اول ۱۱ تا گره داره ،یعنی ۱۰ تا نخ سبز می خوام؟

  3. سلام

    در آلفابافی هم مثل بافت دستبند دوستی هرگره از دوبار گره زدن تشکیل میشه ، یا هرگره فقط از یکبار گره زدن تشکیل میشه؟

    آیا بافت کیفهای مکرومه هم دارید؟

    شما در این سایت کامل و دقیق اموزش میدید ،بسیار متشکرم.

    در پناه خدا سلامت و موفق باشید.

  4. سلام موژان جان.بابت آموزش های عالیتون ممنون….من میخوام جمله انا مجنون الحسین روباآلفابافی ببافم ومیخوام ازرنگ مشکی برای زمینش و سبزوقرمزبرای خودجمله استفاده بکنم…الحسین میخوام قرمز باشه میخواستم بدونم نخ قرمزمووختی رسیدم به الحسین اضافه کنم یا باید ازهمون اول توکارباشه…؟!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید