آموزش بافت جوراب و پاپوش بافتنی زیبا

30
19088
آموزش بافت جوراب بافتنی زیبا

با سلام خدمت دوستان گل تاروپود

پیشاپیش ولادت مولامون آقا امام زمان(عج) را به تمامی دوستان تبریک میگم و ازتون میخوام که ما رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نکنید.

امروز درخدمتتون هستیم با آموزش بافت یک جوراب ساده و شیک,درسته الان اول تابستونیم شاید بگید کی میخواد تو گرما جوراب بافتنی بپوشه ولی توصیه میکنم از همین الان شروع کنید واسه ۳ یا ۴ماه دیگه خودتونو آماده کنید و از روی حوصله ببافید تا تو زمستوت عجله ای بخواید کار کنید,از ما گفتن بود 😉

آموزش بافت جوراب بافتنی زیبا

آموزش بافت جوراب بافتنی زیبا

اندازه ها:

در آموزش ما از ۳عدد استفاده میکنیم که به ترتیب از راست به چپ مناسب سایزهای (۳۵-۳۷)-(۳۸-۴۸)-(۴۱-۴۳) میباشند.

سایز روی جوراب:۲۲-۲۴-۲۷

سایز ساق جوراب:۱۲-۱۲-۱۴

وسایل لازم:
• کاموا به رنگ دلخواه ۱۰۰-۱۰۰-۱۵۰ گرم
• میل دو تائی شماره ۴ میلیمتری

روش بافت:

در ابتدا توجه داشته باشید:با کاموا و میل مورد استفاده به ازای ۲۱ دونه در ۲۸ ردیف با الگویی که در زیر بیان کردیم، ابعاد بافت باید ۱۰*۱۰ سانتیمتر باشد، اگر با کاموا و میل شما این ابعاد حاصل نشد با تناسب تعداد دانه هائی که باید سربیاندازید را حساب کنید.

این جوراب در میلهای دو تائی از وسط زیر پا به سمت روی پا بافته شده و دوباره به وسط زیر پا برمیگردد.

نکته درباره انگشتان پا:
وقتی که برای پاشنه کم یا زیاد میکنید و برای انگشتهای پا به روش زیر عمل کنید:
یک رج در میان به سمت انگشتان پا (یعنی از هر ۴ رج) وقتی ۸-۱۰-۱۲ دونه باقی ماند برگردید و تا ابتدای رج ببافید. (انگشتان پا در ابتدای رج از روی کار قرار دارند)

ابتدا ۶۸-۷۴-۸۴ دونه با میلهای شماره ۴ سربیاندازید. و از روی کار به صورت زیر ادامه دهید: ۵۲-۵۸-۶۴ دونه با بافت ابری (یعنی همیشه به زیر) و ۱۶-۱۶-۲۰ دونه با پترن M.1 که در زیر ملاحظه میکنید. یک علامت بعد از ۴۲-۴۸-۵۴ دونه از روی کار بگذارید. و همانند ردیف قبل ادامه دهید، همزمان در در رج پنج برای پاشنه کم کنید،

(نکته ای که در بالا برای انگشتان پا گفته شد را رعایت کنید) در دو طرف علامت یک رج در میان به تعداد ۱۰ بار دو تا یکی کنید (تعداد دانه ها ۴۸-۵۴-۶۴). و به صورت زیر از روی کار ادامه دهید: (نکته انگشتان پا را رعایت نکیند) ۸-۱۰-۱۲ دونه با بافت ابری (یعنی همیشه به زیر که برای انگشتهاست) و پترن M.1 روی دونه های باقیمانده. همینطور ادامه دهید تا اندازه کار ۱۳-۱۵-۱۷ سانتیمتر از آخرین کاهش شود.

حالا ۳۲-۳۸-۴۴ دونه بافت ابری (همیشه به زیر) و ۱۶-۱۶-۲۰ دونه با پترن M.1 ببافید. برای پاشنه به صورت زیر اضافه کنید: (نکته انگشتان پا را رعایت کنید) یک علامت در دونه ۳۲-۳۸-۴۴ از روی کار بگذارید. یک دونه در هر طرف علامت یک رج درمیان اضافه کنید به تعداد ده بار (افزایش را با ژوته انجام دهید و در رج بعد بع زیر ببافید) تعداد دانه ها میشود ۶۸-۷۴-۸۴. چهار رج ۵۲-۵۸-۶۴ دونه با بافت ابری (همیشه به زیر) و ۱۶-۱۶-۲۰ دونه با پترن m.1 ببافید.

تمام دونه ها را به نخ بیاندازید و یک جوراب دیگر ببافید.

این هم پترن بافت جوراب

آموزش بافت جوراب و پاپوش بافتنی زیبا

 

آموزش بافت جوراب و پاپوش بافتنی زیبا

نحوه دوختن:
دونه های توی نخ و ردیفی که سرانداخته بودید را به هم بدوزید. دوخت در زیر پا وسط بوده و تا پشت مچ خواهد آمد.

اینم از آموزش امروزتون امیدوارم احساس گرما نکرده باشید 😀

همراه ما باشید با آموزش دیگری از تاروپود…

 

30 دیدگاه‌ها

  1. سلام خسته نباشین. پترن m1 رو میشه آموزش بدین.من توی قسمت پرسش و پاسخ دستبند دوستی که به دوستمون گفتین رفتم.نبود.

  2. سلام … سایز میل من ۳/۵ . نخ کاموام یک دومه میلمه و سایز پام ۴۰ . فکر میکنم ۷۴ تا خیلی زیاده و دور ساق پام ۲۵ سانت لطفن کمکم کنید چقدر باید سر بندازم ممنون

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید