آموزش بافت دستبند دوستی زیبا و جدید طرح پیچک

8
1136
آموزش بافت دستبند زیبا و جدید طرح پیچک

سلام به دوستان هنرمند تاروپودی

با یه آموزش جدید و تازه در خدمتتونیم و در چند تا آموزش آخر سعی کردیم یه نوع جدیدی از الگو به شما آموزش بدیم تا هم دوستانی که با عکس کار میکنین راحت باشن هم عزیزانی که بافت دستبند با الگو براشون آسونه از آموزش ما استفاده کنن.

دایره های تو پر نشونه گره چپ به راست یا راست به چپ هستند و گره های تو خالی نشون دهنده گره های برگردون چپ و راست هستند که در توضیحات میگم هرکدوم رو چطور گره میزنیم

اینم طرح دستبند دوستی که امروز آموزش میدیم

 

پیچک

الگوی کلی بافتش هم به این صورته

 

amcary

وسایل مورد نیاز:ما به ۱۲ رشته نخ احتیاج داریم در ۴ رنگ که هر رشته ۱ متر باشه کافیه

نخ مخصوص بافت دستبند دوستی

ترتیب چیدن نخ ها به این صورت هست

IMG_3416

دقت کنین من رنگ نخ هامو طبق الگو انتخاب کردم فقط به جای نخ زیتونی رنگ الگو از سفید استفاده کردم

حلقه یا گیس بافت ابتدا دستبند دوستی رو بزنین تا بریم سراغ بافت

مرحله اول:

از سمت راست نخها ،نخ پنجم رو که سبز هست برمیداریم چون شروع دستبند از این نخه.سه گره راست به چپ میزنیم،بعد نخ سفید رو برمیداریم و روی نخ سبز یک چپ به راست و و دوباره با نخ سبز یه گره راست به چپ میزنیم  گره آخر گره برگردون راست میزنیم

am1

 

IMG_3417

مرحله دوم:

از سمت راست نخ چهارم رو که زرد رنگه بر می داریم سه گره راست به چپ میزنیم و بعد یه گره برگردون راست. با نخ زرد سمت راستش ابتدا یه گره برگردون چپ،بعد یه گره معمولی چپ به راست و دوباره یه گره برگردون چپ بزنین(بافت من ابتدای کارمه و حتما میدونین که ابتدای کار بافت خیلی خوب از آب در نمیاد شما سعی کنین حالت هشتی این قسمت رو درست کنین)

am2a

IMG_3419

مرحله سوم:

حالا با نخ های زرد چیزی شبیه هشت به وجود اومده.دو نخ توسی وسط  این هشت هست.اولیو برمیداریم و دو تاگره راست به چپ میزنیم.دومی هم برمیداریم و دوباره دو تا گره راست به چپ میزنیم.از قسمت راست این هشت ایجاد شده نخ زرد رو برمیداریم یک گره برگردون راست میزنیم،بعد یه گره معمولی راست به چپ و دوباره یه گره برگردون راست.حالا یه نخ توسی زیر این قسمتی که بافتیم هست با اون یه گره چپ به راست میزنیم.دوبازه نخ زردی که داشتیم میبافتیم رو برمیداریم و یه گره چپ به راست میزنیم و بعد یه گره برگردون چپ تا نخ توسی داخل نخ زرد رنگ بیفته.

am3

IMG_3420

مرحله چهارم:

به قسمت انتهای سمت چپ اون هشتی که ایجاد شده بود میریم دو گره چپ به راست میزنیم و بعد یه گره برگردون چپ میزنیم.دنباله ی همین قسمت یه نخ توسی داریم که با اون یه گره برگردون راست میزنیم

am4

IMG_3421

مرحله پنجم:

رج اول یه نخ سفید داشتیم که اینجا میریم سراغش:)

با اون ۵ تا گره چپ به راست میزنیم.این مرحله زیادی راحت بود;)

am5

IMG_3422

مرحله ششم :

سمت راست نخ سفید یه نخ توسی رنگ داریم. یه گره برگردون چپ میزنیم و نخ توسی رو کنار میذاریم.دوباره سمت راست همین گرهی که زدیم یه نخ سبز داریم.باون نخ باید سه تا گره چپ به راست بزنیم و در انتها یه گره برگردون چپ میزنیم.

am6

IMG_3425

مرحله هفتم:

سمت چپ دستبند یه نخ سبز رنگ دیگه داریم با اون اول یه گره چپ به راست میزنیم و بعد یه گره برگردون چپ.کنار این دو گره که زدیم یه نخ توسی داریم که با اون یه گره راست به چپ میزنیم.

حالا دوباره برگردین به نخ سبزی که تو همین مرحله گره میزدیم تا با اون یه گره راست به چپ بزنیم و بعد یه گره برگردون راست.

am7

 

IMG_3426

مرحله هشتم:

سمت راست قسمتی که بافتیم دو تا نخ توسی داریم اولیو برمیداریم و دوتا گره چپ به راست میزنیم.دومی هم دو تا گره چپ به راست احتیاج داره که میزنیم.

am8

IMG_3427

مرحله نهم:

دوباره میریم سراغ نخ های سبز سمت چپ نخ توسی که تو مرحله قبل گره زدیم.نخ سبز رو بردارین و یه گره چپ به راست بزنین.بعد از اون یه گره برگردون چپ میزنیم.حالا باید بریم سراغ گوشه ی سمت چپ دستبند که یه نخ توسی دارسم و باید یه گره ساده راست به چپ بخوره،گره رو که زدیم میریم سراغ نخ سبزی که داشتیم گره میزدیم ابتدا یه گره راست به چپ ساده و بعد یه گره برگردون راست میزنیم.

am9

IMG_3428

مرحله دهم:

الان باید بریم سراغ وسطای کار.یه نخ سفید داریم که سمت راستش یه نخ سبز هست.اون نخ سبز رو برمیداریم ابتدا دو تا گره راست به چپ و سپس یه گره برگردون راست میزنیم

am10

IMG_3429

مرحله یازدهم:

تو این مرحله سه تا گره داریم.تو مرحله قبل با نخ سبز کار کردیم.سمت چپ همون نخ یه نخ توسی داریم که باید با اون یه گره برگردون چپ بزنیم.حالا نخ توسی رو کنار میذاریم و میریم سراغ نخ سبز سمت چپش .با این نخ یه گره راست به چپ میزنیم.این نخ هم کنار میذاریم و میریم سراغ نخ توسی سمت چپش و یه گره راست به چپ هم به این نخ میزنیم.

am11

IMG_3430

مرحله دوازدهم:

حالا میریم سمت راست دستبندمون .یه نخ زرد رنگ تو این قسمت داریم .اونو تو دست بگیرین تا هفت تا گره راست به چپ بزنیم اینجا به یه نخ سبز رینگ میرسیم که با اون نخ سبز یه گره چپ به راست روی نخ زرد میزنیم.حالا دوباره با نخ زرد یه گره راست به چپ میزنیم و در انتهای این رج یه گره برگردون راست میزنیم

am12

IMG_3431

مرحله سیزدهم:

دوباره بیاین بریم سراغ قسمت راست دستبند دوستی.یه نخ توسی داریم که احتیاج به یه گره چپ به راست داره.گره رو که زدیم میریم سراغ نخ سفید سمت چپ همین نخ توسی .و با اون ابتدا یه گره چپ به راست و سپس یه گره برگردون چپ میزنیم.

am13

IMG_3432

مرحله چهاردهم:

کنار نخ سفید رج قبل یه نخ توسی داریم.برش میداریم تا با اون یه گره برگردون راست بزنیم.بعد از همین گره سمت راست یه نخ سفید داریم که یه گره چپ به راست نیاز داره.گره رو میزنیم و دوباره سمت راستش یه نخ توسی هست که یه گره چپ به راست میخواد.

am14

IMG_3433

این چهارده مرحله رو با دقت دنبال کنین و مرحله به مرحله با توضیحات ،عکس و الگو پیش برین.

نتیجه ی کارتون هم که اینه

پیچک

سعی کنین بتونین خوندن  این الگو های جدید رو یاد بگیرین.اینجوری هم میتونیم آموزش های جدیدتری برای شما دوستان عزیز تهیه کنیم و هم شما خوندن نوعی الگو رو بلدین که خیلیها ازش بی اطلاعن:)

پس زود نخاتون رو بردارین و بافت این دستبند خوشگل رو شروع کنین تا با گذاشتن عکساش توی گالری دستبند ما رو هم خوشحال کنین.تنبلی هم نکنین شاید پیشنهاد بدم که این الگو ها جزو الگوهای مسابقه بافت دستبند باشه هاااا:)

تا آموزش بعدی بدرود

8 دیدگاه‌ها

  1. سلام خوبین یه چند وقتیه به وبلاگ تون نیومد چقد اموزش های مختلف و جالب گذاشتین
    این مدله جالبه ولی خیلی پیچیده س حتماً درست می کنم
    با تشکر از سایت خوبتون

    • سلام دوست عزیز اتفاقا ما به همه کاربرا این پیشنهاد رو میکنیم که حتما با این نحوه متفاوت نقشه خوانی ما پبش برند تا تنوع بافتشون بیشتر بشه. انشالا شماهم همین مدل رو ببافید کامل دستتون میاد و ازدیگر مدلها هم استقبال خواهید کرد:)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید