آموزش بافت دستبند دوستی زیگزاگی جدید ۵۴

2
11487

سلام به تاروپودیهای عزیزم

امروز می خوام یه مدل بافت دستبند دوستی زیگزاگی آموزش بدم که از الان دست بکار بشینو برای نوروز به اونایی که دوست دارین یه دستبند جدید و متفاوت هدیه بدین!!

برای شروع به شش رشته نخ در رنگهای مختلف (برای دوام و زیبایی استثنایی دستبند بافتنی از نخ های تاروپود استفاده کنید)به طول تقریبی ۱۳۰سانت(این دستبند چون به صورت زیگ زاگ بافته میشه نخ بیشتری میبره)

جهت سفارش پک نخ ترک مخصوص بافت دستبند کلیک کنید

بافت را  از سمت چپ و بانخ صورتی پر رنگ شروع می کنیم ،گره ساده از چپ به راست را بر روی پنج نخ بعدی می بافیم

نخ دوم (نارنجی) رو هم به همین صورت گره چپ به راست می بافیم ولی فقط بر روی ۴ نخ بعدی (اولین نخی که بافتیم رو نمی بافیم)بافته می شود .همانطور که در تصویر می بینید ردیف دوم رو بر روی نخ صورتی نبافته ایم

به همین صورت ادامه می دهیم و در هر ردیف یه گره کمتر بافته می شود(به تصویر زیر توجه کنید)

تاروپودیهای عزیز توجه داشته باشین که در ردیف اول پنج گره ،ردیف دوم ۴ گره ،ردیف سوم سه گره ،ردیف چهارم ۲ گره و ردیف پنجم تنها یک گره بافته می شود.

 

بافت دستبند دوستی رو به این صورت ادامه میدیم،

اولین نخ سمت راست یعنی صورتی رو برمیداریم و بر روی دیگر نخ ها گره معمولی راست به چپ می بافیم .

دقیقا” مثل ۵ ردیف اول می بافیم با این تفاوت که تمام گره ها از راست به چپ زده می شود.

در سومین مرحله از بافت برای اینکه دستبندمون زاویه ۹۰ درجه به خود بگیرد واصطلاحا”زیگزاگی شودباز هم از سمت راست شروع به بافت می کنیم و با رنگ بنفش بر روی دیگر نخ ها گره راست به چپ میزنیم(دقت کنید که گره ها کاملا “بالا کشیده شوند و فاصله ای بین نخ وگره ها دیده نشود).

و باز هم نخ های بعدی رو طبق روش گفته شده می بافیم.

بعد از بافت تمام نخ ها از راست به چپ،نوبت بافت نخ بنفش از سمت راست به چپ می باشد همه پنج نخ را به ترتیب گره چپ به راست میزنیم .تا اینجای دستبند که بافتیم ،از اول آموزش دوباره تکرار می کنیم تا به اندازه دور دستمان بافته شود و در آخر طبق معمول همیشه دو طرف بافت را گیس باف می بافیم .

می تونیم از این بافت به صورت دوبل هم ببافیم و دستبند دوستی زیگزاگی زیر رو داشته باشیم .

جهت آموزش بافت گره های اصلی دستبند کلیک کنید

منتظر آموزشهای بعدی ما باشید !!!

شما می تونید با خرید پکیج آموزشی بافت دستبند های دوستی از سایت  تاروپود ، به آسانی تمام مدلهای این نوع دستبند ها رو ببافید …

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید