آموزش بافت دستبند دوستی طاووسی از روی الگو

20
5183

سلام دوستان عزیز امروز می خوهیم بافت  یکی از دستبندهای زیبا و بی نظیر تاروپود را آموزش دهیم .

آموزش دستبند دوستی

کار را با ده تار نخ در پنج رنگ شروع می کنیم شما می توانید بعد از آموزش با اضافه کردن تعداد تارهای نخ دستبندهای طاووسی با پهن تری ببافید .نخ ها را به ترتیب نقشه همانطور که در تصویر یک می بینید مرتب می کنیم و حدود  ۱۵ سانتیمتر اول را نمی بافیم ( برای بافت گیس باف جهت بند دستبند ) و شروع به بافت می کنیم

آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره یک

باتوجه به نقشه شروع بافت دستبند از وسط وبا نخ بنفش رنگ شروع می شود .جهت فلش سمت راست است به این معنی که نخ بنفش سمت چپ بر روی نخ سمت چپ بافته می شود

آموزش بافت دستبند دوستی

(برای توضیحات بیشتر به آموزش نقشه سری اول مراجعه کنید.)

رج اول بافت با همین گره به پایان می رسد نخ بنفش را رها کرده و به سراغ نخ بعدی که آبی است می رویم (تصویر شماره دو)

آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره دو

برای بافت رج دوم با توجه به نقشه همانسور که می بینید نخ آبی برروی نخ قبلی یعنی بنفش بافته شده است نخ سمت چپ گره از چپ به راست ،نخ سمت راست گره از راست به چپ ودر آخر دونخ آبی با هم یک گره چپ به راست را تشکیل می دهند.(تصویر شماره سه )

الگوی بافت دستبند دوستی

آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره سه

رج سوم نیز به همان ترتیب بر روی دو نخ قبلی بافته می شود یعنی نخ سبز از دوطرف بر روی بنفش وسپس آبی ودر مر کز بافت دونخ سبز با هم دیگر گره می خورند.(تصویر شماره چهار)

الگو دستبند دوستی

آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره چهار

دو رج بعدی را نیز به همین منوال پیش می رویم تا تمام نخ ها بافته شود (تصویر شماه پنج وشش)اگر دقت کرده باشید تا اینجای دستبند درست مثل دستبند جناقی بافته شد با این تفاوت که در اینجا برعکس جناقی که از کناره ها بافت شروع می شود،از مرکز بافت را شروع کردیم

آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره پنج
آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره شش

آخرین نخی که بافتیم رنگ قرمز می باشد حالا با توجه به نقشه دوباره از وسط دستبند شروع به بافت می کنیم ونخ زرد را برروی نخ قبلی یعنی قرمز می بافیم (تصویر شماره هفت )

آموزش بافت دستبند دوستی

آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره هفت

 

نخ زرد را رها کرده ونخ سبز را برروی قرمز وسپس زرد از دوطرف می بافیم با این تفاوت که اول رج وقتی می خواهیم اولین گره را بر روی قرمز بزنیم طوری گره می زنیم که حدود یک میلیمتر فاصله بیفتد .(تصویر شماره هشت )

آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره هشت

برای بافت رج بعدی نخ آبی را برداشته وبرای بافت اولین گره از دوسمت کار بر روی قرمز دوباره فاصله می اندازیم به طوری که نه زیاد نخ شل بایستد ونه به سمت بالا کشیده شود با کمی تمرین وبافت بیشتر اندازه دقیق بین دو رج را یاد خواهید گرفت .به همین ترتیب تا آخرین نخ پیش میرویم (تصاویر شماره نه و ده )

آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره نه
آموزش بافت دستبند دوستی
تصویر شماره ده

ودوباره بافت را از رج ششم تکرار می کنیم تا طول دستبند  به اندازه دلخواه  برسد.اول وآهر دستبند را مثل همیشه گیس بافت بافته واضافی نخ را قیچی می کنیم .آموزش بافت دستبند دوستی

 

منتظر نقشه های دستبندهای دوستی متنوع در تاروپود باشید شما می توانید با تمرین بافت ،از روی این نقشه ها در آینده ای نزدیک سخت ترین دستبندهای دوستی را بافته و لذت ببرید.

20 دیدگاه‌ها

  1. ببخشید من قیمت چند تا از دستبندهاتون رو میخواستم ولی هر چقدر که به سایت فروشگاهتون مراجعه می کنم قیمتشو پیدا نمی کنم . اگر که میشه قیمت این دستبندهارو به من بگید.
    دستبند مدل طاووسی . مدل موجی دوبل . دستبند سنتی پهن . دستبند امواج۲.دستبند جناغی (هفتی و هشتی). دستبند مدل فیش و دستبند مدل تیبا .
    ممنون میشم اگر که زودتر قیمتها رو در اختیارم بگذارید چون برای خریدشون از سایتتون عجله دارم.★★★★★

    • سلام دوست عزیز این مدل دستبندها مدتی هست که از فروشگاه خارج شده یا فقط در وبلاگ بصورت آموزش قرارداده شده اما اگر تمایل به سفارش داشتید میتونید با شماره های پشتیبانی ما تماس بگیرید.
      شماره پشتیبانی تاروپود: ۰۹۳۸۰۶۸۶۷۶۱-۰۵۱۱۷۶۵۹۹۶۹
      دستبنددوستی فیش
      مدل طاووسی ۱.۵ سانتی ۴۵۰۰ تومان
      موجی دوبل ۱۵۰۰۰ت
      دستبندامواج: ۹۰۰۰ت
      دستبندسنتی پهن ۸۵۰۰ت
      دستبندجناقی بسته به پهنای موردنظرتون از ۴۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ ت هست.
      فیش:۷۰۰۰ت
      تیبا:۸۵۰۰ت

  2. با سلام و با تشکر از آموزش های خوبتون.میشه بگین چرا آموزش های جدید توی فهرست آموزش بافت دستبند دوستی نمی رن؟برای مثال الان دستبند مدل ردپا نه توی آخرین مطالب هست و نه توی فهرست آموزش بافت دستبند دوستی.بازم ممنون.

    • سلام دوست عزیز بله ما روش پرداخت در محل هم داریم میتونید ازون گزینه استفاده کنید فقط شامل جشنواره هدیه پکمون نمیشید متاسفانه!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید