آموزش بافت ساق پا و دستکش زیبای زمستانی

3
2185
آموزش بافت ساق پا و دستکش زیبای زمستانی

سلام خدمت دوستان عزیز تاروپود

همونطور که معلومه خیلی از شماعزیزان هنرمند با توجه به اینکه ۳ ماه دیگه پاییز میادو بعد اونم زمستون به صرافت افتادید حالا که سرتون خلوت تره و همینکه کامواهام قیمتاشون کمی شکسته شده بشینید و لباسای زمستونی خودتون و خونوادتون و با دستا و هنر خودتون آماده کنید. ماهم برای اینکه کمکی به شما دوستان کرده باشیم آموزشهایی رو میزاریم که فک میکنیم برای بافتتون مفیدتر باشه. بعد از آموزش قبلی که آموزش بافت شال گردن بود حالا برای تکمیل کردنش سراغ دستکش و ساق پای بافتنی زیبایی میریم.وبازم در ابتدا از مجله تخصصی کوک تشکر میکنیم بابت آموزشهای خوبشون.

آموزش ساق پا و دستکش زیبای بافتنی

آموزش بافت ساق پا و دستکش زیبای زمستانی

وسایل مورد نیاز

۴ کلاف رنگی متوسط ۱۰۰ گرمی- میل شمارۀ ۴

طریقۀ بافت ساق

۱۰۰ دانه سر انداخته شود. تا بلندی ۵ سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. بعد از آن دانه‌ها را جهت بافت مدل پیچ طنابی به این صورت تقسیم‌بندی کنید.

رج اول: ۲ دانه از زیر- ۲ دانه از رو- ۸ دانه از زیر- ۲ دانه از رو- ۸ دانه از زیر تا آخر بافت ببافید. در آخر رج را با ۲ تا از رو- ۲ تا از زیر به پایان برسانید.

رج دوم و تمام رج‌های زوج همان‌ طوری که دانه‌ها دیده می‌شوند، بافت می‌شود. رج اول و دوم را تا بلندی ۸ رج ببافید.

رج نهم: ۲ دانه از زیر- ۲ دانه از رو- ۸ دانه از زیر را به صورت پیچ طنابی ضربدری ۴×۴ جابه‌جا کنید. این کار را در تمام ۸ دانه از زیرها تا آخر ادامه دهید. هر ۸ رج در میان رج نهم را تکرار کنید. بافت را تا بلندی ۴۰ سانتی‌متر ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. ساق بعدی را هم به همین صورت ببافید.

طریقۀ بافت دستکش

۳۸ دانه سر انداخته شود. یک رج از رو ببافید. مانند ساق، دانه‌ها را جهت پیچ طنابی به این صورت تقسیم‌بندی کنید.

رج اول: ۲ دانه از زیر- ۲ دانه از رو- ۸ دانه از زیر- ۲ دانه از رو- ۸ دانه از زیر، تا آخر بافت ببافید و رج را با ۲ دانه از رو و ۲ دانه از زیر به پایان برسانید.

رج دوم و تمام رج‌های زوج همان طوری که دانه‌ها دیده می‌شوند، بافته می‌شود. بافت را به همین صورت ادامه دهید و هر ۸ رج در میان دانه‌های ۸ دانه از زیر پیچ را به صورت ضربدری ۴×۴ جابه‌جا کنید و بافت را تا بلندی ۲۰ سانتی‌متر ادامه دهید. بعد از آن جهت بافت انگشت شصت ۱۸ دانه از دانه‌ها را طبق مدل بافته، یک ژته- ۲ دانه از زیر- یک ژته- ۱۸ دانۀ بعدی طبق مدل تا آخر ادامه دهید. هر یک رج در میان به دانه‌های بین ژته‌ها اضافه کنید. یعنی وقتی ۲ دانه از زیر بین ژته‌ها به ۱۰ دانه رسید. ۱۰ دانه را در یک سنجاق قفلی قرار دهید. ۱۸ دانۀ اول را به ۱۸ دانۀ دوم وصل کرده، بافت را با ۳۶ دانه تا بلندی ۵ سانتی‌متر ادامه دهید. دستکش بعدی را هم به همین صورت ببافید. دستکش بسیار زیبا و شیکی است.

اینم از آموزش امروز امیدوارم سخت نبوده باشه که میدونم برای شما هنرمندان حرفه ای جزو آسونترین بافتها بوده 😉

ببافید و بپوشیدو لذت ببرید البته تو زمستون نه الان 😀

تابعد…

3 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید