آموزش بافت کیف زیگزاگی (قسمت اول)

0
18077

سلام صبح بخیر

از سری آموزش های بافتنی با قلاب قصد دارم با توکل بر خدا در دو قسمت با آموزش بافت این کیف زیبا در کنارتان باشم .

با تاروپود همراه باشید!!!

برای بافت این کیف زیبا اگر می خواهید از ایست بهتر و دوام بیشتری برخوردار باشد ،بهتر است از نخ های مکرومه استفاده کنید!!!

این کیف زیبا به صورت زیگزاگی بافته می شود که در ادامه نقشه و پترن کلی کیف را مشاهده می کنید

بافت این پترن از تعداد زنجیره هایی با مضرب ۱۷دانه می باشد و شما بر اساس نوع کاموایی که می خواهید استفاده کنید و ۱۷ زنجیره برای هر زیگ زاگ درنظر بگیرید و زنجیره بزنید.

رج اول:یک زنجیره بزنید و در دانه دوم دو پایه کوتاه ببافید،۸دانه بعدی را ساده ببافید،سه دانه بعدی را یکی کنید،دوباره ۸ دانه ساده ببافید،و در دانه بعدی سه دانه ببافید.تا آخر رج به همین شکل ادامه دهید.

در این رج متوجه شدید که ما در یک مرکز افزایش داریم و در مرکز بعدی کاهش و دوباره در مرکز بعد افزایش و همین کم و زیاد کردن باعث به وجود امدن طرح زیگزاگ می شود بدون اینکه در کل رج تعداد دانه ها کمتر یا زیادتر از تعدادی که سر انداختیم شود.

رج دوم و مابقی رج های بدنه کیف :کار را برگردانید و رج را با یک زنجیره شروع کنید،این رج هم مثل رج قبل بافته می شود ،با این تفاوت که فقط در حلقه پشتی هر دانه ببافید تا بافتمون برجسته شود.

بنابراین تمام رج ها در حلقه پشتی بافته می شود و بافت به صورت رفت و برگشتی تکرار می شود تا به اندازه دلخواه برشد

تصویر پایین حلقه پشت و جلو را نشان میدهد.

با توجه به تصویر زیر رنگ  را در جاهای خودش تغییر دهید!!!

اینم یک رنگ دیگه از این کیف زیبا که می توانید از ترکیب رنگش ایده بگیرید

تصویر زیر هم بافت بدنه کیف و طرز قرار گرفتن رنگ ها را درکنار هم نشان میدهد…

اینم تصویر زوم شده روی بافت زیگزاگی برجسته !

در ادامه باید دور تا دور بدنه کیف را دانه بگیریم و پایه کوتاه ببافیم .

سپس دور تا دور بافت را یک در میان در هر رج کم می کنیم تا به اندازه کافی جمع شود و تعداد رچ بستگی به نوع نخ و سلیقه شما برای باز بودن و یا جمع شدن کیف دارد .

حدودا بعد ۴تا ۵ رج که به اندازه دلخواهمان رسیدیم شروع می کنیم به ساده بافی در قسمت بالای کیف و هر طرف کیف را به صورت ساده بافی به صورت رج های رفت و برگشتی می بافیم و در حدود ۴تا ۵ رج در هر طرف می بافیم .وباز هم تعداد رج بستگی به ضخامت و سلیقه خودتان دارد.

بعد از اتمام بافت دو طرف کیف دوباره باید در دورتا دور کیف یک رج ببافیم به این صورت که در گوشه  قسمت بالا و در ابتدای رج در اولین دانه ،دو پایه کوتاه ببافید تا چمع نشود و سپس شروع به بافت ساده می کنیم و در گوشه بعدی همین طور دو پایه کوتاه می بافیم در قسمت کناره ها چند رجی که مربوط به بالای کیف هست را ساده می بافیم و مابقی که مربوط به کتاره ها می شود برای این که جمع تر شود را هر دو دانه یکی را کم می کنیم و رج را تا آخر به همین شکل به اتمام میرسانیم .

بافت بدنه به اتمام رسید…

نمای کناره بافت را در تصویر زیر می بینید.

اینم نمای کلی بافت!!!

دوستان عزیزم تا اینجای بافت را انجام دهید .در قسمت اینده به امید خدا مابقی بافت این کیف و آستر دوزی کیف را آموزش خواهیم داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید