آموزش تصویری بافت دستبند دوستی جناقی

65
4905

این دستبندهای رنگی زیبا برای اولین بار توسط سرخ پوست های آمریکای جنوبی و مرکزی ابداء شدند. بر اساس سنت شان، این دستبند را روی دست دوستشان که در آن زمان آرزویی دارد، گره می زدند. دستبند باید تا زمانی که پاره و خراب می شود، روی دست دوست بماند تا خود به خود پاره شود و بیافتد، در آن لحظه است که آرزوی او برآورده می شود.

 

مراحل بافت دستبد دوستی

با بریدن چندین نخ رنگی ترجیحا نخ کتان ترک (قابل خرید از خرازی ها) هر کدام به طول حدود ۶۰ سانتی متر کار را شروع کنید. از هر رنگ دو رشته مورد نیاز است. رشته ها را با هم مخلوط کنید و همه را با هم یک گره بزنید و حدود پنج الی شش سانتی مترش را آزاد بگذارید. آن را به یک سطح صاف با چسب نواری یا با سنجاق قفلی به یک بالش و یا به یک تخته شاسی وصل کنید. دو دسته رشته ها را به صورت معکوس آینه ای از هم جدا کنید. یعنی از بیرون به داخل رنگ ها باید دو تا دوتا با هم جفت باشند.

نکته ویژه : اگر دوست دارید دستبند دوستی شما به زیباترین نحو ممکن دربیاید حتما از نخ کتان ترک استفاده کنید

آموزش بافت دستبند دوستی
آموزش بافت دستبند دوستی

 از سمت چپ شروع کنید. آخرین رنگ از سمت چپ (در عکس با قرمز نشان داده شده است) را بردارید و با رنگ دوم (نارنجی) با ایجاد یک عدد چهار انگلیسی (۴) از رو آن ها را به هم گره بزنید.

آموزش بافت دستبند دوستی
آموزش بافت دستبند دوستی

 با این کارتان یک حلقه درست کنید و تا انتهای سمت راست بکشیدش تا سفت شود. یک گره مشابه اولی دو بار روی هر رنگ بزنید. بافت را روی هر رنگ ادامه دهید تا دقیقا به وسط کار برسید. این نصف الگوی ما است.

آموزش بافت دستبند دوستی
آموزش بافت دستبند دوستی

 حال آخرین رنگ از راست (قرمز) را بردارید و یک گره بر عکس حالت قبلی بزنید. یعنی یک چهار انگلیسی بر عکس روی رنگ دوم درست کنید. آن را به چپ بکشید تا سفت شود. فراموش نکنید که روی هر رنگ دو بار باید ببافید.

آموزش بافت دستبند دوستی
آموزش بافت دستبند دوستی

 بافت را به سمت چپ ادامه دهید تا نخ قرمز به وسط برسد. دو رشته میانی را یک گره رو به عقب به هم بزنید تا دو نیمه کار به هم وصل شود. حواستان بود تا دوبار گره بزنید!! اولین ردیف کامل شده است. حال با نخ بعدی که الان به جای آخرین رشته نشسته است، ادامه دهید…

آموزش بافت دستبند دوستی
آموزش بافت دستبند دوستی

 برای چند ردیف اول به حافظه سپردن رنگ ها مهم است ولی از ردیف سه و چهار به بعد رشته ها خود به خود سر جایشان قرار خواهند گرفت. بافتتان را با یک گره و در صورت تمایل با یک بافت ساده تمام کنید.

آموزش بافت دستبند دوستی
آموزش بافت دستبند دوستی

همین حالا شروع کنید ، سعی خودتون رو بکنید اگر مشکلی داشتید همین جا مطرح کنید تاروپود سعی کمکتون خواهد کرد .

دوستان  میتونید انواع مختلف دستبند دوستی را از طریق فروشگاه تاروپود خریداری کنید ، برای مشاهده دستبند دوستی جناقی کلیک کنید

منبع این آموزش سایت آرایشیک می باشد

65 دیدگاه‌ها

  1. معذرت میخوام یه سوال دیگه
    این ننمونه ای که بالا به صورت تصویری اموزش داین پهناش چقد ر میشه حدودا چند سانت چون من میخوام پهن بشه به پهنای همون نارنجیه که بالای صفحه است و میشه ترکیب رنگیه نارنجیه رو بگین چون خودم تازه کارم و بلد نیستم

  2. سلام طرح جالبیه اما منظورتون اینه که شیش تا نخه اول رو باید گره ی راست به چپ و شیش تا نخه دوم رو چپ به راست بزنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز
      شما با نخ قرمز سمت چپ به ۵ نخ کناریش گره چپ به راست
      و با نخ قرمز سمت راست به ۵ نخ کناریش گره راست به چپ بزنین
      زمانی که دوتا نخ قرمز وسط دستبند به هم رسیدن با گره چپ به راست اونها رو به هم گره میزنین

  3. خیلی خیلییییییییییی ممنوووونمممممم.من خیلی به این کارا و خصوصا دستبند علاقه دارم.تا الان هم دستبند ساده و جناغی رو درست کردم.
    اگه ترکیب رنگایی که به هم میان هم بگید ممنون میشم.مرسیییییییی

  4. سلام ممنون از آموزش خوبتون.من یه مشکلی دارم توی بافتن دسته های دسبندم.دسبندمو بافتم ولی نمیدونم دسته هاشو چطوری باید درست کنم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.

    • سلام متین جان
      خواهش میکنم
      دوست عزیز مشکل شما با دسته های نخ تو بافت دستبند جناقیه؟
      دستبند جناقی که توی این آموزش هست دسته ای بافته نمیشه .اگر طرح دیگه ای مورد نظرتونه بفرمایید تا راهنماییتون کنیم

  5. سلام خسته نباشید
    ممنون از توضیحات کاملی که دادین
    میخواستم بدونم اگه بخوام زیگ زاگ ببافم باید چیکار کنم دقیقا؟؟؟؟؟ و یه چیز دیگه اینکه اسم فروشگاهتون توی جنت تاروپود هستش یا نه؟
    خیلی ممنون

    • سلام دوست عزیز دستبند زیگزاکی در آرشیو تاروپود هست میتونید استفاده کنید:)
      خیر اسم فروشگاه بدلیجات آلما هست:)

  6. سلاام،ببخشید من تو یه سایتى اسم این دستبند رو هفتى هشتى شنیده بودم !
    تاازهفهمیدم که اسمش جنااقیه !!
    خیلى سخته !
    من اصلاً اصلاً نفهمیدم !
    رااستى نخ من ، نخ “دمسه” هستش.
    به نظرتون بد میشه با این نخ دستبند ببافم !؟!؟!؟

    • سلام سوگل عزیز
      معمولا اسم هایی که روی دستبندها گذاشته میشه سلیقه ای هست منهای یه سری مدل خاص که همون ساده و جناقی و…در واقع اسم خاصی ندارن که شما بر اساس اسم اونها رو جستجو کنین
      برای بافت دستبند جناقی شما چند رشته نخ بر اساس سلیقه ی خودتون انتخاب کنین
      فرض میکنیم ۸ رشته نخ در ۴ رنگ آبی -قرمز-سبز و زرد دارین.از چپ به راست نخ ها رو به این شکل بچینین
      آبی -قرمز-سبز – زرد-زرد -سبز – آبی و قرمز
      نخ آبی سمت چپ رو بردارین و به نخ قرمز گره چپ به راست بزنین.هممین نخ قرمز رو به نخ سبز و زرد هم به همین صورت گره چپ به راست بزنین
      حالا برین سراغ نخ قرمرز سمت راست دستبند
      اون رو بردارین و به نخ آبی گره راست به چپ بزنین.باز هم همون نخ قرمز رو به نخ سبز و زرد گره راست به چپ بزنین
      الان نخ های قرمز از گوشه های دستبند امدن وسط دستبند و کنار هم قرار گرفتن.اونها رو به هم با یه گره چپ به راست وصل کنین
      جناق ایجاد شده و نخ های آبی دو طرف دستبند قرار دارن اونها رو بردارین و درست مثل نخ قرمز به نخ های کناری گره بزنین

      در مورد نخ دمسه هم باید بگم کیفیت مطلوبی نداره گاهی من برای کسی با نخی که خودشون بهم دادن براشون دستبند بافتم اما باریکتر از حد معمول شده چون ضمن گره زدن بر اثر کشیده شدن نخ ها به هم نخ نازک و ریش ریش شده!استحکامو دوام خوبی ندارن .اگر دوست دارین که دستبنداتون زیبایی و دوام بیشتری داشته باشه توصیه میکن یه پک نخ کتان تهیه کنین.

      اگر لطف کنین عضو انجمن بشین و سوالاتون رو اونجا مطرح کنین هم دوستان دیگه از سوالاتون استفاده میکنن و پاسخ گو هستن و هم جواب طولانی تر و با حوصله تری میتونیم بهتون بدیم هم باهاشون آشنا میشین هم اینکه میتونین توی مسابقمون شرکت کنین و جایزه مون که یه پک نخ به همراه یک جفت قفل و گیره هست رو برنده بشین;)
      لینک:سری اول مسابقات آموزش بافت دستبنددوستی

    • دوست عزیز اگر دقیقا مثل آموزش پیش برین حتما دستبندتون درست بافته میشه
      ممکنه توی بافت ابتدای دستبند حالت جناق رو خوب ایجاد نکرده باشین به همین دلیل توی بقیه رج ها هم این حالت به خوبی پیش نمیاد

    • ازونجایی که پکهای نخ ازقبل آماده سازی شده فروش تکی نخ زمانبر هست برای همین اگر بخواین حضوری تشریف بیارید بازهم ابتدا سفارشتون رو باید ثبت کنید و درتوضیحات بنویسید که خودتون تحویل میگیرید و باهاتون تماس گرفته میشه و آدرس شرکت و یا فروشگاه رو خدمتتون میگیم. شرکت واقع در قرنی ۳۲ هست و فروشگاه در پاساژ جنت. عکس کاراتونو میتونید در انجمن تاروپود قسمت گالری تصویر قرار بدین تا همه استفاده کنند:)
      لینک: گالری تصاویر دستبنددوستی

    • سلام خواهش میکنم دوست عزیز شما بهتره ابتدا با تکه های نخ کوچکتر نحوه بافت گره هارو تمرین کنید بعدبرید سراغ بافت انواع دستبند ایشالا بزودی یاد میگیرید هرجاهم که مشکل داشتید بپرسید درخدمتتون هستیم:)

  7. سلام خسته نباشید
    ممنون از سایت بسیار خوبتون
    یسوالی که برام پیش اومده اینه که برای دستبندها چند سانت نخ استفاده میکنید؟
    مقدار بافتتون چقدره؟

    با تشکر از شما

    • سلام مریم جان.ممنون
      بستگی به طرحی که میخوایم ببافیم داره.هرچقدر دستبند پهنتر باشه نخ بیشتری استفاده میشه.بعضی طرح ها هستن که چند رنگ دارن و یه رنگ خاص توشون بیشتر استفاده میشه.
      معمولا ما توی آموزش هامون یه میانگین برای اندازه نخ میگیم باز اون هم دقیق نیست چون دور مچ افراد با هم فرق داره.از میانگین ها استفاده کنین تا بعد از بافت چندتا دستبند اندازه ای که بایدببافین دستتون بیاد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید