آموزش جدید بافت دستبند پاراکود مارپیچ

21
3489
آموزش جدید بافت دستبند پاراکود زیبای مارپیچ

با سلام خدمت تارو پودی های عزیز

امیدوارم که حالتون خوب باشه و با حوصله فراوان پای مطلب آموزشی ما نشسته باشید

امروز درخدمتتون هستیم با آموزش بسیار ساده از سری دستبندهای پاراکود تاروپود که بخاطر شکل ظاهریش معروف به دستبند”مارپیچ”هست. زیبایی این دستبند بسیار به ترکیب رنگی اون بستگی داره پس حواستون موقع انتخاب رنگ جمع کنید!

آموزش بافت دستبند پاراکود مارپیچ

آموزش جدید بافت دستبند پاراکود زیبای مارپیچ

وسایل لازم:

۲تکه نخ قیطان به اندازه ۱۳۰ سانت(این دو رنگ باید خیلی با هم هماهنگ باشن و زیبا جلوه بدن)

۱تکه نخ قیطان ضخیمتر برای زیرکار به اندازه ۶۵سانت

قیچی و فندک(حرارت جهت سوزاندن انتهای نخهای باقیمانده)

آموزش بافت دستبند جدید پاراکود

روش بافت دستبند:

مرحله شروع:

نخ قیطان زیر کارو از وسط تا کنید برای ایجاد حلقه و همچنین هرکدام از دوتکه نخ روی کارو هم از وسط تا کرده و باتوجه به شکل بوسیله گره قلاب به دور نخ زیرکار گره بزنید .

حالا ۴نخ برای روی کار و ۲نخ برای زیرکار داریم!

آموزش جدید بافت دستبند پاراکود مارپیچ مرحله بافت:

حالا بیاید طبق تصویر نخها رو از بین هم رد کنید و گره را محکم کنید.

همونطور که بعد مشاهده میکنید جای رنگ نخها عوض شد!

آموزش جدید بافت دستبند پاراکود مارپیچ

و باز همون کار رو دوباره تکرار کنید و میبینید جای نخها عوض میشه!

مرحله پایانی:

همان روال رو تا اندازه دستبند موردنظرتان ادامه بدید و در انتها باقیمانده نخهای روی کار را بسوزانید تا محکم شود و کار دوام داشته باشه!

آموزش جدید بافت دستبند پاراکود مارپیچ مرحله بافت گره انتهای دستبند:

در این مرحله گره انتهایی رو تشکیل میدیم که بعنوان گره “دکمه”محسوب میشود تا از درون حلقه عبور کند!(این گره حلقه برای تمیزتر بودن و راحت تر استفاده کردن دستبنده وگرنه برای بستن دستبند میتونید فقط از همون گره زدن معمولی هم استفاده کنید!)

به تصاویر دقت کنید!

آموزش جدید بافت دستبند پاراکود مارپیچ

انتهای نخ باقیمانده از گره “دکمه”رو هم بسوزانید.

آموزش جدید بافت دستبند پاراکود مارپیچ امیدوارم در بافت این دستبند با مشکلی مواجه نشید چون در کل کار فقط با دوگره بسیار ساده سروکار دارید و دستبند سریع بالا میاد .

موفق باشید

تابعد…

 

21 دیدگاه‌ها

  1. ببخشید برای این دستبد هایی که ساده هستن فقط با یه نخ هستن و وسطش بافت هست برای کوچک و بزرگ کردن اندازه دست بافتش رو توضیح میدین

  2. ببخشید می شه راحت توضیح بدید که چطورگره آخرشو می زنیم خواهش می کنم جواب بدید زودتر همشو درست کردم فقط آخرش مونده

    • مهسا عزیز بهترین راه آموزش تصویری گره آخر ،همین مرحله آخریه که توی آموزش هست
      چون با رنگهای متفاوت و مرحله به بافت گره آخر توضیح داده شده .
      متاسفانه مثل دستبند دوستی نیست که بگیم از چپ یا راست گره بزنین.قدم به قدم با تصواری جلو برین و نخها رو گره بزنین
      بعد از اون باید گره ها رو سفت کنین

  3. باسلام . من جدیدا کلی از این دستبندا ساختم و الان حرفه ای شدم .امروز اتفاقا سایت شمارو دیدم. چند نکته به ذهنم رسید که میخام بگم و امیدوارم شما هم نظرتون رو بگین شاید گره از کار پرگره گره زنی در بیاد:
    ۱- من تو تهران دنبال طنابای پاراکورد گشتم هیچ چیزی که نزدیک به پاراکورد باشه هیج جا نیست. برای مثال من منیریه رو امتحان کردم. بند کوهنوردی هست متری ۳ به بالا که تازه تنوع رنگی هم نداره.
    ۲- اکثرآموزشای تصویری که دیدم ناواضح و بدون توضیح کافیه ، معمولا این مشکل زمانی ایجاد میشه که طرف عکس به اندازه لازم نگرفته و خواسته با صرفه جویی بقیه کار رو به عهده تخیل ما بگذاره. یا اینکه با توضیح خواسته این نقیصه رو جبران کنه و خب چون ۹۹.۹۹% آموزشهای اینترنتی از روی خارجی هستش مترجمش مطلبو خوب نمیرسونه، راستشو بخواید من مدتهاست که قید سایت آموزشی و سیدی آموزشی فارسی رو زدم. فیلمای خارجی معمولا بهترن.
    ۳- بند کفش مشکلات خاص خودش رو داره مثلا زود کثیف میشه و پاک نمیشه یا از همه مهم تر خیلی کوتاهه. من دستبند پاراکورد دیدم که فقط ۵ متر واسه یه رنگش احتیاج بود و با وصله پینه هم کار قشنگ نمیشه.
    ۴-نخ قیطون پلاستیکی بدون هسته تو بازار از متری ۵۰۰ به بالا هست ولی از بند کفش خیلی بدتره ، اصلا دوام و استحکام نداره و رنگهای جذابی هم نداره و نتیجش هم طبیعتا دلچسب نیست ، من فقط برای شروع چند متر خریدم ولی الان دیگه نمیخرم.
    ممنون پیشنهاد شما چیه؟

    • سلام دوست عزیز
      به تاروپود خوش اومدین 🙂
      بیشتر آموزش های تاروپود مربوط به دستبندای دوستی هستند و در واقع از آموزش های پاراکورد ما فکر میکنم یکیش کار منه و بقیه همونطور که فرمودین از سایت خارجی گرفته شده.چون آموزش دستبندای پاراکورد با عکس کافی نیست و تهیه فیلم برای آموزش به دلیل سرعت اینترنت در ایران کار آسونی نیست.
      من هم مثل شما دنبالش بودم اما پیدا نکردم و سراغ نخ قیطون رفتم و اتفاقا این نخ رو با تنوع رنگی زیاد پیدا کردم و باهاش کار کردم .چون براقه زیبایی کار رو چند برابر میکنه فقط ایرادش اینه که یه مقدار موقع گره زدن سر میخوره.البته متاسفانه من نمیدونم نخ قیطان پلاستیکی با نخ هایی که من کار میکنم چیه:)
      احتمالا با نخی که من کار میکنم متفاوته چون این نخ خیلی محکم و با دوامه.اگر تونستین توی انجمن تاروپود یه عکس از نخی که دارین برای ما بفرستین ببینیم.انشالله بتونیم کمکتون کنیم.
      لینک انجمن:انجمن تاروپود
      این هم لینک بخش پرسش و پاسخ:: پرسش و پاسخ دستبندهای دوستی

  4. سلام واقعا ممنون دستبنداتون خیلی عالین فقط اگه میشه گره آخرو واضحتر توضیح بدین خیلی سخته اصلا نتونستم درست کنم.ممنون میشم

  5. گره دکمه خیلی نامفهومه……اگه مث گره مشت میمون یه پست بهش اختصاص بدین عالی……آخه من همیشه مجبورم دکمه بخرم ولی این مقرون به صرفس….!!!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید