آموزش ماندالا قلاب بافی لوتوس

11
40484

سلام دوستان و عزیزان تاروپودی

از این به بعد سعی داریم در پست های آتی به آموزش بافت انواع ماندالا قلاب بافی بپردازیم ،ماندالاها انواع مختلفی دارد که جدیدا” در دنیای قلاب بافی خیلی مورد استقبال قرار گرفته است .معمولا ماندالا رو با طیفهای  رنگی مختلف بافته می شود و شاید یکی از دلایل جذابیت ماندالا همین رنگ آمیزی های زیبای آن باشد!!!

امروز با بافت رج به رج ماندالای نسبتا کوچک لوتوس در خدمتتون هستم ،همان طور که قبلا گفتم برای بافت این ماندالا بهتر است از رنگ های مختلف استفاده کنید البته ماندالا را می توان از یک رنگ تا ده رنگ هم بافت .پس انتخاب رنگ با خودتون!!!

خوب بافت ماندالا لوتوس را با حلقه جادویی شروع می کنیم.

رج اول: داخل حلقه جادویی ۱۴پایه بلند ببافید و با گره نامرئی کار را گرد کنید.

رج دوم:در فاصله بین هر پایه بلند رج قبل دو پایه بلند ببافید .به این کار افزایش در قلاب بافی گفته می شوددر آخر رج ۲۸ پایه بلند خواهیم داشت.

رج سوم:در این رج مابین پایه بلندهای دوتایی رج قبل ، سه پایه دوبل می بافیم .در آخر رج ۴۲پایه دوبل خواهیم داشت.

رج چهارم:حالا مابین پایه های سه تایی رج قبل ،۴پایه بلند می بافیم.(۵۶پایه)

رج پنجم:بافت در این رج به ترتیب زیر است .

ابتدا در فضای مابین هر دسته چهارتایی رج قبل،یک پایه بلند+یک زنجیره+یک پایه بلند ببافید و دو پایه از رج قبل را رد کنید(وسط دسته چهارتایی) و دوباره یک پایه بلند+یک زنجیره+یک پایه بلند ببافید .تا آخر رج تکرار کنید و در آخر باید ۵۶پایه بلند و۲۸ زنجیره داشته باشیم.

رج ششم:در فضای تک زنجیره های رج قبل هر کدام سه پایه بلند ببافید.(۸۴پایه)

رج هفتم:در فضای بین دسته های سه تایی رج قبل ،دو پایه دوبل ادغام+۲زنجیره+دوپایه دوبل ادغام می بافیم.(در آخر رج ۵۶پایه دوبل ادغام و۸۴زنجیره داریم)

رج هشتم:دوباره در فضای زنجیره های دوتایی رج قبل به ترتیب زیر می بافیم.

دو پایه دوبل ادغام +دو زنجیره+دو پایه دوبل ادغام.تا آخر رج تکرار می کنیم .

رج نهم:در این رج در فضای دو زنجیره رج قبل ۴پایه بلند می بافیم.

 

رج دهم:بافت را از مابین دسته چهارتایی رج قبل شروع کنید ،دو پایه بلند بزنید،یک زنجیره،ودوپایه را ردکنید(وسط دسته چهارتایی)دو پایه بلند بزنیدو دوباره یک زنجیره.تا آخر رج به همین ترتیب ادامه دهید.

رج یازدهم:در این رج در فضای تک زنجیره به ترتیب زیر ببافید.

(بافت پفکی۵تایی+دو  زنجیره)تا آخر رج

تصویر زیر نحوه بافت پایه پفکی سه تایی را نشان میدهد.البته شما همین پایه را پنج تای ببافید.

رج دوازدهم:در این رج در فضای دو زنجیره رج قبل یک پایه بلند سه زنجیره و یک پایه بلند ببافید و تا آخر رج تکرار کنید.

رج سیزدهم:در این رج در فضای سه زنجیره اول ۹پایه بلند ببافید و در فضای سه زنجیره بعدی یک پایه کوتاه بزنید ، تا آخر رج تکرار کنید تا بافت دالبری شکل بگیرد.

رج چهاردهم:بافت را از مابین دو دالبر شروع کنید،بر روی پایه کوتاه رج قبل یک پایه بلند+سه زنجیره+یک پایه بلند ببافید و با چهار زنجیره به پایه کوتاه بعدی بروید و کار را تا آخر رج تکرار کنید.

رج پانزدهم:در این رج در فضای سه زنجیره ای بین پایه بلندهای رج قبل ۹پایه بلند ببافیدو روی پنجمین پایه بلند رج ۱۳یک پایه کوتاه بزنید،تکرار تا آخر رج.

رج شانزدهم:کار را از بین دو دالبر بر روی پایه کوتاه رج قبل شروع کنید و به ترتیب زیر ببافید.

سه پایه بلند ادغام(بافت حبابی سه تایی)+سه زنجیره ببافید،و بر روی پنجمین پایه بلند رج قبل ،دو پایه بلند ادغام+دو زنجیره +دو پایه بلند ادغام+سه زنجیره  ببافید .تا آخر رج تکرار کنید.

رج هفدهم:بر روی سه پایه بلند ادغام(حبابی)رج قبل دوباره چهار پایه بلند ادغام(حبابی)ببافید،۵زنجیره بزنید،در فضای دوزنجیره رج قبلبه ترتیب زیر ببافید

دو پایه دوبل ادغام شده+یک زنجیره+پیکوت با چهار زنجیره+پیکوت با پنج زنجیره+پیکوت با چهار زنجیره+یک زنجیره+دو پایه دوبل ادغام شده و ۵زنجیره ببافید.تا آخر رج تکرار کنید.

پایان آموزش ماندالا لوتوس!

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید .منتظر آموزش های بعدی تاروپود در خصوص بافت ماندالا باشید!!!

11 دیدگاه‌ها

    • سلاتم دوست عزیز
      ماندالا سبکی جدید در بافت در قلاب بافی گفته می شود که بیشتر از بافت های برجسته و سه بعدی و البته در اکثریت مدلها رنگی رنگی است

  1. سلام ممنون از اموزش خوبتون
    لطف کنید پایه دوبل ادغام شده رو توضیح بدید.
    من هرجا سرچ کردم پیدا نکردم.
    ممنون

    • سلام عزیزم یرای یادگیری اصول تعویض نخ و تمیز کردن بافت های ماندالایی می توانید از طریق کانال تلگرامی به جمع ما بپیوندید و در کلاس های غیر حضوری ماندالابافی که به صورت فیلم های تهیه شده توسط مربی تاروپود می باشد شرکت کنید

    • دوست عزیز در صورت تمایل بافت این ماندالا می توانید با عضویت در کانال تاروپود و با ثبت نام در گروهی بافی ماندالا لوتوس شرکت کنید و به بافت در کنار دیگر دوستانتون بپردازید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید