آموزش گره های پیشرفته قلاب بافی(سری سوم)

11
5738

سلام عزیزان

در این آموزش با سری سوم بافت گره های قلاب بافی در خدمت شما دوستان خوب تاروپود هستیم.

بافت سه پایه بلند در یک پایه:

همین طور که در نماد روبرو می بینید سه پایه بلند که در یک نقطه بافته می شود.یعنی اینکه هر سه پایه بلند را دقیقا” دریک نقطه باید بافته شود.

آموزش بافت گره های قلاب بافی

دو پایه بلند متصل به هم:

علامت این بافت  در نقشه قلاب بافی به صورت عکس زیر است . توی این بافت دو تا پایه بلند بافته میشه ولی پایه های از هم جدا هستن وفقط از قسمت بالا به هم متصل میشن  . برای این کار بافت پایه بلند رو میبافیم و قبل از رد کردن قلاب از توی دو تا حلقه باقی مونده تو بافت پایه بلند ، دوباره یه پایه بلند دیگه میبافیم و بعد از این یه دور نخ رو به دور قلاب پیچیده و از توی هم رد میکنیم . دوستان چون توی پستهای قبلی نحوه بافت ها رو دونه دونه و کاملا واضح توضیح دادم ،دراینجا فقط به نکات اصلی بسنده می کنم.

بافت گره های حرفه ای قلاب بافی

بافت دانه ذرتی(سه پایه بلند)

ابن بافت مصل بافت سه پایه بلند در یک دانه هست که در بالا توضیح داده ام با این تفاوت که اینبار دونه ها رو فقط از یک زنجیر بیرون میاریم و سه تا پایه بلند بافته شده رو با هم یکجا از قلاب رد میکنیم . بازم در تصویر زیر برای فهم بیشتر دقت کنید.

بافت گره های حرفه ای قلاب بافی

بافت دانه ذرتی (پنج پایه بلند):

و این بافت ۵ تا پایه بلند میبافیم . بعد از این کار مانند شکل ۲ قلاب رو از اولین بافت پایه بلند بافته شده رد میکنیم و بعد از تنها حلقه ای که روی قلابمون مونده رد کرده و اون حلقه رو با قلاب از اولین پایه بلند بافته شده رد میکنیم . مثل شکل ۳ بعد یه بار نخ رو دور قلاب پیچیده و باز از حلقه باقی مونده رد میکنیم شکل شماره ۴ اخر سر ما بافتی مانند شکل ۵ خواهیم داشت.

بافت دانه ذرتی قلاب بافی

بافت دوپایه کوتاه روی یک زنجیره:

علامت این بافت به شکل یک هفت که یک ضربدر در وسط آن قرار دارد است .

این علامت یعنی اینکه در یک دانه دو پایه کوتاه ببافیم.

بافت دو پایه کوتاه در دو زنجیره(کم کردن):

همانطور که در تصویر می بینید ابتدا یک حلقه از دانه اول پشت قلاب می اندازیم،بدون اینکه بافت را تکمیل کنیم به دانه بعدی می رویم ودباره نخ را از داخل دانه پشت قلاب می اندازیم حالا سه تا حلقه پشت قلاب داریم .حالا دوباره نخ را پشت قلاب می اندازیم واز سه حلقه قبلی با یک حرکت رد می کنیم .از این گره در جاهایی که نیاز به کم کردن هست استفاده می شود.

بافت گره های قلاب بافی

 بافت دوپایه بلند یکی شده دردوپایه:

طبق تصویر یک ،نخ را پشت قلاب می اندازید وازداخل زنجیره هم یک نخ دیگه پشت قلاب می اندازید و دوحلقه اول را با قلاب یکی می کنید(تا اینجا مثل بافت پایه بلند معمولی)حالا دو حلقه پشت قلاب می ماند ،نخ را پشت قلاب می اندازید می شود سه تا حلقه ،دوباره داخل زنجیره بعدی می روید ونخ را پشت قلاب می اندازید که می شود چهار تا حلقه پشت قلاب،حالا دوباره دو به دو یکی می کنید تا در انتها فقط یک حلقه باقی بماند.

آموزش بافت با قلاب

بافت سه پایه بلند یکی شده درسه پایه:

مثل بافت گره قبلی می باشد.

 

بافت گره های قلاب بافی

بافت دو پایه بلند در یک پایه:

اول پایه بلند اولی را می بافیم وپایه بلند دومی را دقیقا” در همان جایی که پایه اول را بافته ایم دوباره می بافیم.

بافت گره قلاب بافی

بافت گره تزئینی یا پیکوت:

بافت گره تزئینی یعنی سه زنجیره بزنید ودر همانجایی که زنجیره اول بافته شده کار را با گره نامرئی گرد کنید.البته در بعضی نقشه ها از ۵ زنجیره استفاده می شود.

بافت گره های قلاب بافی
امیدوارم از آموزش امروز هم نهایت استفاده رو کرده باشید .خوب این گره ها رو تمرین کنید ونمادهاش رو به یاد داشته باشید چون تاروپود با بافت انواع قلاب بافی با نقشه در آینده ای نزدیک با شما خواهد بود!!!

11 دیدگاه‌ها

  1. میشه بگید وقتی دانه ذرتی سه پایه رو زدم دانه ذرتی بعدی رو چه جوری بزنم اگه بخوام یکی در میون بزنم باید زنجیره هم بزنم

  2. با سلام و تشکر فراوان

    اگر امکانش هست میشه بافت مدل پسته ای رو هم توضیح بدهید آخه برای بافت کلاه میخوام البته برای مامان عزیزم

  3. واقعا ممنونم من قلاب بافی بلد بودم ولی تو این گره ها خیلی مشکل داشتم , میخواستم بدونم این بخشهای آموزشی بازم ادامه داره یا همین ۳ سری بود؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید