خواص شامپوهای مختلف حاوی عصاره گیاهان

0
511
خواص شامپوهای مختلف

خواص شامپوهای مختلف

سلام به دوستان همیشه همراه تاروپود در این مقاله سعی کرده ایم درباره خواص مختلف شامپوهایی که با عصاره های مختلف گیاهان در بازار موجود است صحبت کنیم

به گفته متخصاصان پوست عصاره گیاهی که با شامپو فرموله می شوند دارای عملکرد بهتری هستند.

 

خواص شامپوهای مختلف

شامپوهای حاوی عصاره فلفل :مصرف شامپو فلفل باعث کاهش چربی پوست سر می شود و موها را خوش حالت و با طراوت می کند.نرم کننده فلفل، با ایجاد لایه ای محافظ باعث شفافیت و آسان شانه زدن موها می گردد.

 

 شامپوهای حاوی عصاره گل‌گندم: موهای جوگندمی (سفید و مشکی) و یا موهایی که دکلره (مش) شده‌اند، نیاز به مراقبتی ویژه دارند. عصاره گل‌گندم شادابی، درخشندگی و بازتاب نقره‌ای را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد و از ایجاد ته‌رنگ زرد در این نوع موها جلوگیری می‌کند.‌‌

 

شامپوهای حاوی عصاره حنا: موهایی که به رنگ شرابی و یا خرمایی در می‌آیند، پس از مدتی به رنگ قرمزی می‌زنند. برای اینکه رنگ شرابی موهای شما کاملا حفظ شود و درخشش و زیبایی داشته باشد، از عصاره حنا استفاده کنید.

 شامپوهای حاوی عصاره گل‌بابونه: گل‌بابونه به علت خاصیت رنگی خود موجب بازتاب طلایی رنگ و درخشش موهای طلایی و قهوه‌ای روشن می‌شود.

 

 شامپوهای حاوی عصاره گیاه سدر: در اثر ترشح بیش از حد چربی در پوست‌سر، موها چرب و سنگین می‌‌شوند. عصاره سدر، اثر پاک‌کنندگی دارد و میزان ترشح چربی را تنظیم می‌کند. شامپوهای حاوی عصاره سدر با کاهش چربی اضافی پوست، خارش سر را از بین برده و موجب پرپشت‌ شدن و شفافیت موها می‌شود.

 

شامپوهای حاوی عصاره رزماری: عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، شانه زدن خشن، پوش و استفاده زیاد از سشوار… سبب خشکی و شکنندگی موها می‌شوند. برای مقابله با این عوامل، استفاده از شامپوهای حاوی عصاره رزماری که حاوی مواد پاک کننده ملایم است، توصیه می‌شود.

 

 شامپوهای حاوی عصاره گیاه گزنه: عصاره این گیاه ترشح غدد سبابه را تنظیم کرده و چرب شدن ریشه مو را به تاخیر می‌‌اندازد.

 

شامپوهای حاوی عصاره گل لادن: این عصاره برطرف کننده شوره‌های ریز و پوسته‌های سر بوده و به موها شادابی و سلامت می‌بخشد.

 

شامپوهای حاوی عصاره انار: عصاره انار به دلیل دارا بودن خاصیت ثابت کنندگی مستقیم رنگ روی کراتین مو، درخشندگی موهای رنگ شده را افزایش می‌دهد. همچنین تغذیه کننده، محافظت کننده، ترمیم و مرطوب کننده است.

 

شامپوهای حاوی شیر بادام: این نوع شامپوها دارای خواص حجم‌دهندگی هستند و به موهای پژمرده ، شادابی می‌بخشند.

 

شامپوهای حاوی روغن خز:  روغن خز علاوه بر دارا بودن خاصیت نرم‌کنندگی کوتیکول مو، خاصیت تغذیه‌کنندگی نیز داشته، نرمی و درخشندگی خاصی به موها می‌بخشد. همچنین ضدموخوره بوده و از گره خوردن موها جلوگیری می‌کند.

 

شامپوهای حاوی شیر جوی صحرایی: شیر جوی صحرایی علاوه بر نرم کردن مو، ضدگره خوردگی، ضدالکتریسته ساکن و حجم دهنده‌است.

 

شامپوهای حاوی عصاره گل صدتومانی: این عصاره التیام‌بخش پوست‌های سر‌‌آسیب‌‌دیده بر اثر محصولات نامناسب آرایشی بهداشتی، آلودگی هوا و استرس است. این نوع شامپوها از رشد قارچ پیتروسپروم (عامل مولد شوره) جلوگیری می‌کنند.

 

 شامپوهای حاوی عصاره گل‌همیشه‌بهار: این نوع شامپوها التیام‌بخش، نرم‌کننده و محافظت‌کننده پوست‌اند و برای کودکان و نوزدان بسیار مناسب می باشند.

 

شامپوهای حاوی عصاره میوه نخل بومی آمریکای جنوبی: این عصاره تولید چربی در پوست سر را مستقیما و از طریق تنظیم غدد چربی کاهش می‌دهد.

 

شامپو حاوی عصاره سیر: سیر دارای ترکیبات گوگردی است که خاصیت ضدعفونی کننده، میکروب‌کشی و جرم‌کشی به این گیاه می‌دهد. سیر حاوی مواد معدنی از قبیل کلسیم، سدیم، پتاسیم و آهن و سرشار از ویتامین AA، ۱B، ۲B و C است.  به همین دلیل است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان نیز می‌تواند، عمل کند و سبب افزایش جریان خون در مویرگ‌های سطح پوست و مو می‌شود. سیر همچنین از ریزش مو و‌ آسیب‌ به پوست جلوگیری می‌کند. افزایش فشارخون در سطح پوست موجب افزایش رشد مو و ضخیم شدن موها می‌شود. سیر یکی از عوامل افزایش فشارخون در سطح پوست و مو است

 

شامپوهای حاوی عصاره گل همیشه بهار: این نوع شامپوها التیام بخش، نرم کننده و محافظت کننده پوست اند و برای کودکان و نوزادان بسیار مناسب اند.

 

حالا که با خواص مختلف شامپوهای رنگارنگ بازار آشنا شدید. شامپوی مخصوص خود را از بین هزاران شامپو به راحتی تشخیص می دهید!!!

 


داغ کن - کلوب دات کام

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید