روشهای مراقبت از زیورآلات و جواهرات در شرایط متفاوت

0
568
روشهای مراقبت از زیورآلات و جواهرات در شرایط متفاوت

نگهداری از جواهرات

نگرانی خانم‌ها برای حفظ و نگهداری جواهرات گرانبهای‌شان کاملا طبیعی است. علاوه‌بر امنیت که در درجه اول قرار دارد مراقبت از آنها نیز از مسائل مهم است که اگر رعایت شود می‌توانید جواهرات را برای همیشه مثل روز اول زیبا و درخشان نگه دارید. اما باید دقت کنید که نگهداری از جواهرات اصول خودش را دارد و باید به نکاتی برای تمیز کردن آنها توجه کنید!

روشهای مراقبت از زیورآلات و جواهرات در شرایط متفاوت

١.هرگاه زیورآلات خود را می‌شویید اگر از صابون استفاده می‌کنید تنها کف آن را روی نمونه بریزید زیرا کشیدن  صابون روی طلا و جواهر باعث می‌شود که در قسمت‌هایی‌تراشه صابون باقی بماند.
٢.هنگام شستشو و حمام کردن جواهر‌آلات خود را در بیاورید چون مواد شوینده سبب ایجاد لایه نازک روی جواهرات می‌شود و به مرور زمان به آن آسیب می‌رساند.
٣.توجه داشته باشید که هیچ وقت با جواهرآلات آشپزی نکنید زیرا گرمای شدید روغن موجب صدمه زدن به نگین جواهر می‌شود.
۴. در استخر زیورآلات خود را در بیاورید زیرا کلر سبب تغییر رنگ یا شل شدن نگین‌ها می‌شود..
۵. به دلیل جلو گیری از خراشیده شدن جواهرات، آنها را به طور مجزا از دیگر زیورآلات نگهداری کنید.
٧. جواهراتی که روی خود نگین دارند را هنگام شستشو در زیر فشار زیاد آب قرار ندهید. یادتان باشد که بهترین روش تمیز کردن جواهر استفاده از آب و صابون به همراه یک مسواک نرم است.
٨.برای پاک کردن جواهرات خود سعی کنید از پارچه هایی که الکتریسیته ساکن تولیدمی‌کنند استقاده نکنید چرا که در برخی سنگ ها ممکن است این موضوع باعث ترک برداشتن سنگ ها شود.

روشهای مراقبت از زیورآلات و جواهرات در شرایط متفاوت
٩.برای آنکه جواهرات شما جلای بیشتری داشته باشند از موادی مانند آبلیمو برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.اسید درون آبلیمو باعث می شود تا چربی روی این جواهرات پاک شده و ظاهر درخشانی پیدا کند.البته حواستان باشد که پس از شستشو آن را با آب هم بشویید.

١٠.همواره پس از آرایش و یا عطر زدن جواهر آلات خودرا به تن کنید.

١١.فلزات قیمتی را تنها با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی پاک کنـیـد زیـرا حوله و یـا پارچه به خاطر آن کـه گـرد و غبـار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهر آلات میگردند.

١٢.جواهر آلات را از ضربه، مواد شیمیایی، نور خورشید و گرمای شدید محافظت کنید.

١٣.نگهداری نقره در یک کیسه در بسته کدر شدن آن را بتعویق می انــدازد. اما هیچگاه مروارید را درون کیسه پلاستیکی قرار ندهید.

١۴.اگر انگشتر نقره شما به هر دلیل مثلأ مجاورت با مایع سفید کننده (وایتکس) سیاه شد ناراحت نباشید،آن را مدتی داخل آب نمک غلیظ بیندازید سپس چند دقیقه آن را روی فرش که پرزدار است محکم بکشید می بینید که مثل اول سفید می شود.

١۵.اگر گردنبند یا انگشتر نقره ای شما کدر شده است باید آنها را مدتی در آب لیمو بگذارید و سپس با آب گرم بشویید و بعد با یک تکه پارچه جیر آنها را جلا دهید .

١۶.راه دیگر برای پاک کردن نقره جات این است که یک ظرف به حجمی که بتوان نقره ها را درون آن قرار داد تهیه کنید و مقداری سرکه در آن بریزید روی شعله گاز تا بجوشد و بعد آب بکشید و خشک کنید .

١٧.البته گاهی عدم دقت در نگهداری نقره باعث می شود نقره اصل هم بنا بر مرور زمان سیاه شود. برای به تعویق انداختن سیاه شدن نقره بهتر است آن را در یک کیسه دربسته نگهداری کنید.

١٨.هرگز ظروف نقره ای را در پشم، نمد، جیر یا روزنامه نپیچید، چون بخاطر وجود گوگرد در آن ها باعث سیاه شدگی نقره و از بین رفتن آبکاری آن می شوند.

١٩.در صورتی که از داروهایی استفاده می کنید که میزان اسیدیته پوست را تغییر می دهند، زیورآلات نقره ای را روی لباس بیاندازید تا از تماس مستقیم آن ها با پوست جلوگیری شود.

شاد باشید…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید