نکات مهم برای داشتن آرایش چشم زیبا

3
816

باسلام خدمت دوستان عزیز تاروپود

امروز درخدمت شما عزیزان هستیم بایکی دیگر از مباحث آرایش صورت که باید توجه بیشتری به آن داشته باشید. همونطور که میدونید یکی از اجزای صورت که نقش مهمی در زیباتر شدن صورت درهنگام آرایش می کنه چشم است ,برای همین باید در آرایش چشمتون به یکسری نکات توجه کنید که براتون راضی کننده باشه.

آرایش چشم شامل سه قسمت کلی هست ازجمله:

سایه چشم,ریمل و خط چشم

که باتوجه به نحوه آرایشتون میتونه استفاده از هرکدوم از اینها متفاوت باشه. ماهم در اینجا به چند نکته اساسی اشاره میکنیم تا به شما جهت انتخاب نحوه آرایشتون کمک کنه.

خط چشم

شما میتونید انتخابهای زیادی برای  خط چشم‌تون داشته باشید اما باید آرایشی مدنظرتون باشه که با اون احساس راحتی بکنید،اگر استفاده شما از خط چشم زیاده و ازنوع مدادی اون استفاده میکنید میتونید مداد کرمی را انتخاب کنید تا مجبور به فشاردادن چشمتون موقع کشیدن خط چشم نباشید.

نکات مهم در آرایش چشم

اگر مایل باشید که چشماتون فریبندگی خاصی داشته باشه بهتون مداد دودی رنگ رو پیشنهاد میکنیم.حتی اگر مایل نیستید از مداد برای خط چشم استفاده کنید میتونید  خط چشمهای مایع رو بکار ببرید. فقط قبل ازینکه ازاون استفاده کنید از سبک بودن خط چشمتون مطمئن بشید تا بعد روی چشمتون سنگینی ایجاد نکنه.

نکات مهم در آرایش چشم

سایه چشم

دقت کنید که موقع انتخاب سایه به سمت رنگهای مکمل هم برید. روشن ( برای روشن سازی اوایل پلک) ، متوسط ( برای پایین تا میان چشم) ، و تیره برای گوشه‌های چشم. اگر دوست دارید از سایه‌های کرمی استفاده کنید، اما می‌بینید که دچار چین و شکن میشه، پلک چشماتون روبا یک رنگ روشن آماده کنید،‌ سایه چشم پودری بزنید، و بعد از سایه کرم مانند استفاده کنید. دقت کنید که اوایل روز از سایه پودری استفاده نکنید چون با گذشتن زمان آراتیشتون محو میشه.سایه چشم

ریمل

ریمل ابزار خوبی برای خانمهایی که دارای مژه کم پشت هستند میباشد چون توسط اون میتونند ددلربایی بیشتری به چشماشون بدن. توجه کنید قبل استفاده از ریمل، حجم اونو روی یک دستمال بگیرید. این راهیه که از وزن اضافی روی چشمان‌تون جلوگیری کنید.از انتهای خط مژه‌هاتون شروع کنید، از پایین تا بالارو ریمل بزنید، ریمل را هم روی مژه‌های بالای چشمان‌تون بزنید، و هم روی مژه‌های پایین چشم‌تون. به یاد داشته باشید که ریمل رو با قلم مخصوص خودش استفاده کنید و هر دو چشم روبه طور برابر ریمل بزنید.اگر دوست دارید آرایش‌تون طبیعی تر به نظر برسد، از ریمل قهوه ای رنگ استفاده کنید.

ریمل

اگر می‌خواین آرایشی متفاوت داشته باشید، از ریمل‌های رنگی آبی یا سبز و بنفش استفاده کنید.هیچ محدودیتی روی انتخاب رنگ ندارید.

ریمل

چشمان گربه ای

به خط چشمانی که به سمت بالا کشیده می‌شوند میگن؛ یعنی بالاتر و بیرون از گوشه خارجی چشم کشیده می‌شوند- اما نکته اینجاست که این آرایش از مد افتاده و زننده به نظر می‌رسه. بهتر ه اگر تمایل دارید خط چشمتون بیرون از چشمتون کشیده بشه از یک سایه چشم قهوه ای رنگ استفاده کنید تا طبیعی تر جلوه کند.چشمان گربه ای

چشمان درشت:

به خانمهایی که چشمای درشتی دارند , سایه های روشن و رنگهای تند و زننده پیشنهاد نمیشه این افراد بهتره از رنگهای تیره تر و مات استفاده کنند تا چشمان درشتشون زیباتر دیده بشه.

چشمان درشت
سایه‌های سرخ رنگ: زدن سایه سرخ رنگ روی تمامی نقاط پلک باعث میشه رنگ چشمتون هم به رنگ سرخ و صورتی  دیده بشه برای همین پیشنهاد میکنیم که سایه ها با ملایمت بیشتری انتخاب بشه مثل صورتی مات و هلویی تا آرایشتون ملیح دیده بشه.

سایه صورتی

خط چشم ممتد

به نظر  کشیدن خط چشم ممتد از نیمه‌های چشم تا انتهای آن چشم رو کوچکتر نشون میده و تاثیر کمی داره. شما می‌تونید فقط بالای پلک‌تون رو خط چشم بکشید، اما از داخلی ترین ناحیه چشم تا بیرون چشم اونو ادامه بدید.

هماهنگ کردن رنگ سایه‌ها:

سعی کنید رنگ سایه ای که استفاده میکنید با رنگ چشمتون هماهنگ نباشه مخصوصا اگه رنگ چشمانتون سبز و یا آبی باشه. چشمهای سبز رنگ با خط چشم سبز زیبا و جذاب می‌شه، ولی اگر بخوایم سایه روهم سبز رنگ درنظر بگیریم تمام زیبایی اون از بین میره.اساسا بهتره که از رنگهای طبیعی استفاده کنید که با رنگ چشم شما در تضاد باشه.

سایه ها

ریمل‌های حجم دهنده:

استفاده ازین نوع ریمل ها قدیم بیشتر رایج بود اما الانه دیگه کمتر استفاده میکنند.و اما بهترین راه برای پرپشت و پرحجم نشون دادن مژه ها اینه که با همون ریمل معمولی چندین بار  برروی مژه ها بزنید. اگه دیدید مژه هاتون احساس سنگینی میکنند حجم ریمل رو از روی برس مخصوص با یک دستمال خشک بردارید. ریمل1امیدوارم این نکات آرایشی برای شما عزیزان مفید واقع بشه.

موفق و سربلند باشید…

3 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید