آموزش بافت گره های اصلی قلاب بافی (سری اول)

25
3600

سلام دوستان عزیز تاروپود

امیدوارم هرکجا که هستید توی ای هوای سرد زمستونی دلهاتون گرم گرم باشه وما هم بتونیم با آموزشهامون اوقات خوشی رو براتون فراهم کنیم.

همانطور که می دونید تاروپود آموزش بافت دستبند دوستی رو از ابتدا تا مراحل حرفه ای برای شما عزیزان قرار داده است و مورد استقبال شما عزیزان قرار گرفته است .بنا به درخواست  گروهی از علافمندان به هنرهای دستی مخصوصا” قلاب بافی تصمیم گرفته ایم آموزش قلاب بافی رونیز از پایه و اصول اولیه آماده کنیم و با توکل به خدا تا مراحل حرفه ای پیش بریم .امیدواریم که موجب رضایت شما دوستان خوب تاروپود قرار بگیرد.

همانطور که میدانید بافت قلاب بافی نقشه های مخصوص به خود داردکه با نشانه ها واشکال مخصوص(بین المللی)طرز بافت نقشه مشخص شده است که در آموزش امروز از ابتدایی ترین واصلی ترین گره ها شروع می کنیم.

بافت زنجیره قلاب بافی:

علامت اختصاری زنجیره به  صورت بیضی می باشد.

برای بافت زنجیره نخ را به صورت ضربدری در دست می گیریم وحلقه درست می کنیمو قلاب را از داخل حلقه ای که درست کرده ایم رد می کنیم و نخ را به داخل حلقه می کشیم که با این کار یک زنجیره بافته می شود به زبان راحت تر اینکه نخ را دو قلاب می پیچیم د از داخل حلقه رد می کنیم ودوباره این کار را تکرار می کنیم .

در شکل زیر مراحل بافت زنجیره آمده است .

1

 

اینم بازم بافت تصویری زنجیره :

بافت زنجیره قلاب بافی بافت پایه کوتاه در قلاب بافی :

علامت اختصاری پایه کوتاه به صورت ضربدر می باشد

برای بافت پایه کوتاه ابتدا قلاب را داخل دومین زنجیره ای که قبلا” بافته ایم می بریم نخ را دور قلاب می پیچیم و از زنجیره رد می کنیم .حالا دو حلقه روی قلاب داریم دوباره نخ را دور قلاب می پیچیم واز دوحلقه قبلی که روی قلاب بود رد می کنیم این می شود یک پایه کوتاه.

بافت پایه کوتاه در قلاب بافی

بافت تصویری پایه کوتاه زیر رو هم ببیند.

آموزش تصویری بافت پایه کوتاه

 

بافت پایه ساده در قلاب بافی:

علامت اختصاری پایه ساده به صورت حرف T می باشد.

برای بافت پایه ساده قبل از اینکه قلاب را از زنجیره رد کنیم ابتدا یکبار نخ را دور قلاب می پیچیم سپس یک بار از زنجیره رد می کنیم .حالا سه تا حلقه پشت قلاب داریم یکبار دیگر نخ را دور قلاب می پیچیم واز سه حلقه قبلی رد می کنیم اینم از بافت پایه ساده.

 

بافت پایه ساده قلاب بافی

اینم از آموزش بافت تصوریری پایه ساده قلاب بافی:

آموزش تصویری بافت پایه ساده قلاب بافی

و در آخر

آموزش بافت پایه بلند در قلاب بافی:

علامت اختصاری پایه بلند به صورت یک صلیب ویک خط شکسته در وسط آن می باشد.

برای بافت پایه بلند دقیقا” مثل پایه ساده عمل می کنیم با این تفاوت که در قسمت اخرکه تمام حلقه ها را در آنجا یکبار از قلاب رد می کردیم در پایه بلند دو به دو رد می کنیم .یعنی ابتدا یک بار دور قلاب نخ را می پیچیم بعد از زنجیره رد می کنیم که می شود سه تا حلقه پشت قلاب.حالا یکبار دور قلاب می پیچیم وففط از دوتا حلقه اول رد می کنیم ودوباره نخ را دور قلاب نی پیچیم ودوتای بعدی را رد می کنیم.

 بافت تصویری پایه بلند

 

اینم از آموزش تصویری پایه بلند

آموزش بافت پایه بلند

امیدوارم از اموزش امروز نهایت استفاده رو برده باشین .دوستان خوبم این گره های اصلی قلاب بافی رو حسابی تمرین کنید ومنتظر اموزشهای دیگر علائم قلاب بافی در تاروپود باشید.

 

25 دیدگاه‌ها

  1. سلام میشه لطف بفرمایید و بگید از چه نوع نخی باید استفاده بشه کاموایی یا مخصوص قلاب بافی؟
    و همینطور نوع میل؟ و اینکه چه شماره ای باشه؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید