آموزش بافت حروف لاتین بر روی دستبند دوستی به روش آلفا بافی

138
20184
آموزش بافت حروف لاتین بروی دستبند دوستی به روش آلفا بافی

آموزش بافت حروف لاتین بر روی دستبند دوستی به روش آلفا بافی

سلام دوباره خدمت شما عزیزان تاروپود

در ادامه مبحث قبلی که گره های آلفا بافی رو آموزش دادیم  حالا برای تمرین بیشتر دراینجا میخوایم حرف لاتین Aرو روی دستبند دوستی مون ببافیم!

مرحله اول:

ابتدا میایم باتوجه به خونه های جدول تعداد نخهای موردنیازمون رو مشخص میکنیم!

 بافت دستبند دوستی به روش آلفا بافیهمونطور که توی نقشه Aمیبینید حاشیه دارای رنگ آبی است و حرف لاتین ما دارای رنگ قهوه ای هست. تعداد ستونهای جدول تعداد نخهای دستبند مارو مشخص میکنه.

دراینجال همونطور که قبلا گفتم برای حاشیه از یک رنگ استفاده میکنیم که دراینجا آبی هست و این رشته تعداد ندارد بلکه فقط یک رشته است اما به طوول n (از گوله نخ یاا قرقره استفاده کنید) و برای حرف Aتعداد ستونهایی را که رنگ قهوه ای در آن قرار دارد را بشمارید که دراین طرح تعدادشون ۸تاست.

مرحله دوم:

درنقشه های دستبند دوستی آلفا هر ردیف نشون دهنده  یک رج است.به ردیف اول(رج اول) که نگاه کنید همه گره ها رو آبی میبینید پس با استفاده از نخ آبی و با استفاده از گره چپ براستی که آموزش دادیم در ابتدا بروی ۸نخ قهوه ای گره میزنیم.

 بافت دستبند دوستی به روش آلفا بافی

مرحله سوم:

به انتهای رج اول رسیدیم حالا به ردیف بعدی نقشه دستبند نگاه میکنیم دو خانه ابتدایی سمت راست نقشه دستبند رنگ آبی است پس نخ را به سمت چپ تا دو نخ گره میزنیم.

 بافت دستبند دوستی به روش آلفا بافی

مرحله چهارم:

حالا به خانه های قهوه ای رنگ رسیدیم.دراینجا باید از گره های سمت پایین استفاده کنیم یعنی نخهای قهوه ای بروی آبی گره میخورند(باتوجه به گره ای که قبلا آموزش دادیم) حواستون باشه اینجا باید از گره ای استفاده کنید که حالت نخ حاشیه ازسمت راست به چپ است!

 بافت دستبند دوستی به روش آلفا بافی

 

پنج خانه قهوه ای داشتیم پس ۵خانه گره قهوه ای بروی آبی باید زده شود و ادامه رج با یک گره آبی تمام میشود.

مرحله پنجم:

حالا میخوایم بریم رج سوم دستبند مون باید مانند گره رج اول عمل کنید ،رج را برگردانید و باتوجه به نقشه دستبند و رنگهای هرخونه و حالت هرگره رج را تمام کنید.

 بافت دستبند دوستی به روش آلفا بافی

مرحله ششم:

همین روال را تا انتهای دستبند بافت  ادامه می دهیم!

1

اینم از آموزش آلفا بافی که انقد همتون اصرار داشتین براتون بزارم.روال و ترتیب کلی کار همین بود خیلی ساده تر از دستبندهای معمولی حالا ازین به بعد براتون توی قسمت نقشه های دستبند دوستی مدل آلفابافی هم میزارم تا تمرینتونو بیشتر کنید.

آموزش بافت حروف لاتین بروی دستبند دوستی به روش آلفا بافی

درضمن یادتون باشه اینجا براتون آموزش دستبند  حروف رو گذاشتم بقیه حرفها رو هم میتونید با نقشه ای که میزارم ببافید و با کنار هم قرار دادن حرفای اسمتون کل اسمتون رو روی دستبند حک کنید.

اگر سوالی بود توی همین صفحه بپرسید در خدمتتونم.

🙂

138 دیدگاه‌ها

  1. سلام موژان جون…میخواستم دستبند اسممو درست کنم اما اون حروفی که شما تو کارگاهتون گذاشتین به هم چسبیده …الان من چجوری اونا رو از هم جدا کنم؟؟؟لطفا جواب بدید.خیلی دوست دارم ببافم ولی نشد 🙁

  2. مرسی عالی بود ولی من اولش که شروع می کنم به صورت شیب دار بافته میشه ینی اینجوری خط صاف نمیشه.چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. خیلی ممنون من برای خودم یه دست بند بافتم ولی اندازه خاصی برای زمینه نگرفتم اگه اندازه اش رو داخل سایت بزارید منون میشم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید