آموزش بافت دستبند دوستی زیبا طرح موزاییک

27
5199

سلام به هواداران آموزشای تاروپود 🙂

امیدوارم که حالتون خوب باشه و نخهاتون برای بافت یه دستبند خوشگل دیگه آماده باشه.

سعی میکنم توی چند تا آموزش اخیر طرحای ساده تر ی براتون انتخاب کنم تا هم دختر خانومای هنرمند ازش استفاده کنن هم آقا پسرای گل.

اینم دستبندی که امروز آموزشش رو براتون تهیه کردم

image1 (1)

وسایل مورد نیاز هم ۱۰ رشته نخ ۱۰۰-۱۱۰ سانتیمتری در دو رنگ هست.دو رنگ نخی که دوس دارین آماده کنین حلقه ی ابتداییش رو بزنین و برای بافت دستبند آماده بشین.

مثل اکثر بافت های ساده ،این دستبندمون هم به صورت دسته ای بافته میشه.الگوی بافتشم  برای دوستان عزیزی که با الگو راحتتر دستبند میبافن ،میذارم.

pattern (56)

 

چیدمان نخ هامون هم طبق الگو به این شکل هست

IMG_3580[1]

مرحله اول:

شروع میکنیم به بافت و دسته ی اول رو گره برگردون راست میزنیم.دسته ی دوم رو گره چپ به راست می زنیم.دسته ی سوم  گره چپ به راست  می خواد و دسته ی چهارم هم گره چپ به راست میخوره.یه دسته باقی مونده که گره برگردون چپ میخوره.

IMG_3581[1]

مرحله دوم :

طبق روال بافت دسته ای باید یه رج در میون یه نخ از ابتدا و انتهای رج کنار بذاریم چون نباید بافته بشن.حالا ۸ رشته نخ داریم در ۴ دسته.

به دسته ی اول گره چپ به راست میزنیم.دسته ی دوم و سوم هم به همین ترتیب گره چپ به راست میخورن.دسته ی چهارم و آخر  گره راست به چپ میخوره.

IMG_3582[1]

مرحله سوم :

نخهایی که رج قبل کنار گذاشته بودیم میاریم توی بافتمون تا دوباره ۵ دسته نخ برای بافت این رج داشته باشیم.شروع میکنیم به گره  زدن.

باز هم سه تا دسته ی اولمون گره چپ به راست میخوره.دسته ی چهارم این رج باید گره راست به چپ بخوره و دسته ی پنجم گره برگردون چپ.اینم شکل بافت این رج

IMG_3583[1]

مرحله چهارم :

یه نخ از ابتدا و یکی از انتها کنار میذاریم و دسته اول رو گره چ به راست میزنیم. دسته ی دوم رو هم به همین ترتیب گره چپ به راست میزنیم.دسته ی سوم و چهارممون گره راست به چپ میخوره.بزنین تا بریم سراغ مرحله پنجم

IMG_3584[1]

مرحله پنجم:

نخهای کنار گذاشته شده از رج قبل رو میاریم توی بافت و به دو تا دسته ی اول گره چپ به راست میزنیم.دسته ی سوم گره برگردون چپ لازم داره.حالا میریم سراغ دو تا دسته ی آخر و گره راست به چپ میزنیم.

IMG_3585[1]

مرحله ششم:

مثل رجهای زوج نخ ابتدا و انتها رو کنار میذاریم.دسته ی اول گره چپ به راست و دسته ی دوم گره راست به چپ لازم داره.بریم سراغ دسته ی سوم  که اون هم گره چپ به راست میخواد و دسته ی آخر گره راست به چپ.

IMG_3586[1]

مرحله هفتم :نخهای رج قبل که کنار گذاشته بودیم میاریم توی بافت  تا باز هم ۵ تا دسته تخ داشته باشیم.

به دسته ی اول گره چپ به راست و دسته ی دوم رو گره راست به چپ میزنیم.دسته ی سوم و چهارم این رج هم گره چپ به راست میخوره.بریم سراغ دسته ی پنجم و گره راست به چپ به اون میزنیم تا رج هفتممون هم تموم بشه.

IMG_3587[1]

مرحله هشتم :

نخهای ابتدا و انتها رو کنار بذارین و بافت رو شروع کنین . به این صورت که دسته ی اول گره راست به چپ میخوره.دسته ی دوم و سوم هم به همین صورت گره راست به چپ میخوره.یه دسته نخ برامون باقی مونده که گره چپ به راست میخوره

IMG_3588[1]

همین روال رو ادامه بدین تا به اندازه ی دلخاوه برسین.طرح ساده و در عین حال زیبایی هست .انتهای دستبندتون رو هم گیس بافت بزین و از هنر خودتون لذت ببرین.

عکس هم برای ما بگیرین و توی گالری به اشتراک بذارین.

تا آموزش بعدی بدروووووود

 

27 دیدگاه‌ها

  1. اون اولش ک گفتین :دسته ی اول گره ی….خب دسته ی اول کدومه؟؟ چپیه یا راستیه؟؟ من ک واقعا هم گیج شدم هم عصبی….توروخدا کامل با جزئیات توضیح بدین.ممنون

    • رها جان اصولا در دستبند های دوستی(واکثر آموزشای سایت)بافت دستبند از سمت چپ شروع میشه
      تو تمام آموزشا توضیح میدیم که دسته به هر دو تا نخی گفته میشه که کنار هم هستند.
      پس اینجا که نوشتیم دسته ی اول گره… یعنی هر رج از سمت چپ شروع میشه و از چپ به راست دستبند توضیح داده شده.
      باز هم سوالی بود در خدمتم:)

  2. سلام, سایت خوبی دارید, دستبندها خیلی قشنگ و ماهرانه هستند. من می خواستم بپرسم که این نخهایی که تو سایتتون می فروشید جتسشون واقعا کتونه؟ چون من یک سری نخ خریدم که حالت پلاستیکی و ضخیم داشت و برای گره زدن اصلا خوب نبود و گره ها محکم نمی شد

    • سلام ترانه جان
      ممنون از لطفتون.
      عزیزم نخ ها بسیار محکم ،با دوام،براق و خوشرنگ و خیلی هم لطیف هستنند.توی آموزشهایی مثل همین دستبند موزاییک،ریشه،پیچک،مکعب و… ببینین و مقایسه کنین با نخ آموزش قلب.کاملا تفاوتش معلومه.یه بار که تهیه کنین خودتون متوجه میشین:)

  3. سلام به دوستان عزیزم
    فرا رسیدن ماه غم انگیز محرم رابه همه شما تسلیت عرض میکنم:(
    سؤالی داشتم و این است که:مرحله٨تمام نخ ها گره راست به چپ میخوره یا فقط دسته آخر گره راست به چپ رونمیخوره ؟؟؟؟؟
    ممنون از سایت زیبا تون و موفق باشید*

  4. سلام یه سوال؟
    این دستبندایی که بالا پایین میشه وقتی دستبند تمومه به خاطر اینه که گره هاش سفته یا گره هاش شله؟

      • گره های دستبند باید سفت زده بشن تا دستبند بعد از استفاده شل نشه و بین گره ها فاصله نیفته.گره های سفت و محکم هم میتونن باعثش بشن ولی این که میگین برجستگی روس احساس میکنین احتمالا مربوط به جنس نخهاتون داره که با هم متفاوتند

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید