آموزش بافت دستبند دوستی – قسمت اول

39
3328

 ما در تاروپود  آموزش دستبند دوستی را با یک دستبند ساده شروع می کنیم و به مرور دستبند های زیبا و جدید تر را برای آموزش خواهیم داد.

با بریدن چندین نخ رنگی کتان  هر کدام به طول حدود۱۲۰ سانتی متر کار را شروع می کنیم. در تصویر پایین ما از دو رنگ هرکدام به تعداد چهار عدد استفاده کرده ایم شما می توانید در این مدل دستبند از هرتعداد نخ که می خواهیداستفاده کنید (هرچه تعداد نخ بیشتر شود پهنای دستبند بیشتر خواهد شد).  رشته ها را با هم مخلوط می کنیم  و همه را با هم همانند شکل زیر گره می زنیم تا یک حلقه درست شود . آن را به یک سطح صاف با چسب نواری یا با سنجاق قفلی به یک بالش و یا به یک تخته شاسی وصل کرده و بافت دستبند دوستی را شروع می کنیم.

آموزش دستبند دوستی
آموزش دستبند دوستی

نکته ویژه : اگر دوست دارید دستبند دوستی شما به زیباترین نحو ممکن دربیاید حتما از نخ کتان ترک استفاده کنید.

بافت از سمت چپ شروع می شود. آخرین رنگ از سمت چپ (در عکس با آبی نشان داده شده است) را بردارید و با رنگ دوم (زرد) با ایجاد یک عدد چهار انگلیسی (۴) از رو آن ها را به هم گره بزنید.برروی هرنخ این گره دوبار تکرار میشود شما با دقت برروی تصویر شماره یک می توانید به راحتی این گره را بزنید از این به بعد به این گره ،گره ساده ازچپ به راست می گوئیم.

آموزش دستبند دوستی
آموزش دستبند دوستی – تصویر شماره یک

توجه داشته باشید اگر خواستید درآینده از روی نقشه های موجود ببافید هر دایره نشانه یک گره دوتایی مثل گره بالا می باشد(تصویر شماره دو)

آموزش دستبند دوستی
آموزش دستبند دوستی – تصویر شماره دو

(با آموزش نقشه خوانی دردرسهای بعدی دستبند های بافت با ما همراه باشید)

به همین ترتیب تمام نخ های بعدی را با نخ آبی گره از چپ به راست می زنیم  و تا آخرین نخ ادامه میدهیم ، به تصویر شماره سه دقت کنید

آموزش بافت دستبند دوستی
آموزش بافت دستبند دوستی – تصویر شماره سه

دراینجا نخ بعدی از سمت چپ که رنگ  زرد می باشد را در دست می گیریم و ردیف دوم رانیز همانند قبل تکرار می کنیم (تصویر شماره چهار و پنج )و بافت را ادامه می دهیم تا به سایز مورد نظر برسد و در آخر نخ ها را به دو دسته تقسیم می کنیم وبه صورت گیس باف ساده می بافیم ونخ های اضافی را برش می زنیم.دستبند دوستی شما آماده است امیدوارم دستبندهای زیبایی بتوانید ببافید واز آن لذت ببرید.

آموزش دستبند دوستی
آموزش دستبند دوستی – تصویر شماره چهار
آموزش دستبند دوستی
آموزش دستبند دوستی – تصویر شماره پنج
الگو دستبند دوستی
نمای الگو بافته شده دستبند دوستی ساده

دوستان میتونند دستبند دوستی بالا را خودتان ببافید یا همین اکنون از طریق فروشگاه تاروپود هر رنگی که میخواهید سفارش بدید تا در عرض ۷۲ ساعت بدستتون برسد،

 

انواع دستبند های دوستی رو ببینید و برای خرید دستبند دوستی سفارش خود را ثبت کنید

39 دیدگاه‌ها

  1. سـلام ببخشید من یه سوال داشتم . . . دستبندی رو که به عنوان ِ عکسِ آموزش ِ این قسمت گذاشتین . . .منظورم این عکسه :

    http://taropod.ir/blog/wp-content/uploads/2012/12/35_79_9009-1-150×150.jpg

    میشه بگین اولش چند تا نخ و با چه تعدادی کنار ِ هم قرار گرفتن ؟ آخه من میخوام یکی دقیقا همین شکلی ببافم

    ممنون

  2. سلام.یک سوال از حضورتون دارم.من اولین باره که راجع به بافت دستبند جستجو کردم و به این صفحه برخوردم.میخواستم بدونم که اون حلقه ابتدایی که قبل از هر بافتی میزنیم بعد از اتمام کار گره اش باز میشود و ته حلقه رامیبریم و نخ های ان را بافت ساده میزنیم تا یک سمت دسته دستبند ساخته شود؟؟؟ ممنونم از جوابتون.و متشکر از سایت پربار و خوبتون.

    • سلام دوست عزیز خوشحالیم که به جمع تاروپود اضافه شدید:)
      سوالتون کمی ابهام داره اگر لطف کنید بطور واضح تر سوال بپرسید تا بتونم دقیق متوجه منظورتون بشم و راهنمایی تون کنم.
      درضمن شما میتونید به انجمن تاروپود بیاید و همه سوالات مربوط به بافت دستبند رو در قسمت پرسش و پاسخ دستبند دوستی مطرح نمایید تاهم همه دوستان بتونن بهتون کمک کنند و هم راهنمایی بگیرند:)
      لینک:پرسش و پاسخ دستبند دوستی

    • سلام
      شما به هرتعدادکه دلتون بخواد میتونید چند رجو یک رنگ ببافید فقط کافیه چندتا نخ یک رنگ کنار هم قرار گرفته باشه! مثلا میخواین یک دستبند تک رنگ داشته باشید از ۸تا نخ قرمز مثلا استفاده میکنید کل دستبندتون قرمز میشه!یا میخواین دو رج درمیون قرمز و سفید باشه ترتیب نخ اول اینطوریه ۲نخ قرمز بعد ۲نخ سفید باز دونخ قرمزو بعد دونخ سفید!

    • دوست عزیز خانم(فائزه یا نازنین) شما وقتی کامنتی رو میزارید تا ما تایید نکنیم روی صفحه نمایش داده نمیشه برای همین بیشتر دوستان هم فکر میکنند پیامشون رو ننوشتن و دوباره همون رو تکرار میکنن.ازین به بعد مطمئن باشید همون سوال اولی دستمون میرسه تا جواب بدیم و تایید کنیم کمی زمان میبره 🙂
      مشکل لول شدن دستبند ساده رو اصولا اکثر دوستان داشتن برای همین من همیشه بهشون پیشنهاد میکنم ابتدا بافت دستبند رو با دستبند جناقی شروع کنید چون درعین حال که دوگره رو یاد میگیرید بافتتون هم لول نمیشه و سریع تر بالا میاد اما برای این دستبند باید حواستون باشه اولا تعداد نخی که استفاده میکنید بیش از ۶نخ باشه بعد هم گره های آخر هر رج رو به یک میزان محکم کنید تا دستبند صاف بافته بشه!

    • سلام دوست عزیز
      لطفا فارسی تایپ کنید!
      الان هم همینطوره مااز ابتدای کار و آموزش دستبند شروع کردیم به مدلهای ساده رسیدیم و الان هم تقریبا داریم مدلهای پیچیده تر رو برای دوستان قرارمیدیم! اگه ایده ای مدنظرتون هست بفرمایید استقبال میکنیم!

  3. سلام. خیلی عالی بود راستی یه سوال داشتم میشه یه نیم دایره فقط درست بشه و گره بزنیم؟ چون من اینجوری که قبلا کردم شد.

    • سلام دوست عزیز
      اگه منظورتون همون حلقه ابتدای دستبنده باید بگم آره اون کارم میشه کرد اما ما بخاطر تمیزتر و شکیلتر شدن دستبندتون میگیم از بافت حلقه ابتدایی و یا گیس بافت استفاده کنید.

  4. سلاااااااااااااااااااااام.من اولینباره اومدم سایتتون.وااااااااااااقعا لذت بردم.مرسییییییییییییییییییییی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید