چگونه از دست موهای چرب خود راحت شوید!

1
396
مراقبت از موهای چرب

در نوشته قبل به انواع ماسک برای موهای خشک اشاره کردیم .در این نوشته ابتدا نکاتی را در مورد موهای چرب شما دوستان عزیزیاد آور می شویم و درادامه به طرز تهیه چند نوع ماسک برای این نوع مو می پردازیم.

مراقبت از موهای چرب

موهای چرب، چسبان، کدر، ناخوشایند و واقعاً دردسرساز هستند! و شستشوی مرتب آنها، که به نظر می‌رسد طبیعی ترین واکنش باشد، شرایط را باز هم بدتر می‌کند.

موهای چرب: قبل از هر چیز ملایمت
اگر موها چرب باشند، به این علت است که غدد سباسه بیش از حد فعال هستند. فعالیت طبیعی این غدد، ترشح لایه ای از چربی برای محافظت از پوست در مقابل تهاجمات است. زمانی که این غدد از کنترل خارج می‌شوند و بیش از حد فعالیت می‌کنند، تمام طول موها چرب می‌شوند.
بنابراین برای بهتر کردن شرایط، همه به شستن عمیق موها اقدام می‌کنند. اما این کار اشتباه است، هر گونه حمله ای به پوست، غدد سباسه را تحریک می‌کند و آنها هم به نوبۀ خود فعالیت شان را دو برابر می‌کنند

شامپو زدن : تکنیکی مناسب برای مبارزه با موهای چرب
بسیار شنیده می‌شود که بهترین راه حل برای موهای چرب، استفاده از شامپو است. فرمول های مخصوصی می‌توانند مفید باشند، اما حواس تان باشد، آنها هم مانند محصولات فعال دیگر، نباید بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرند. ترجیحاً یک شامپوی روزانه، با PH خنثی را جایگزین کنید.

روشی که با استفاده از آن موهای تان را می‌شویید، نیز در چرب شدنش مؤثر خواهند بود. اگر موهای چربی دارید، این چند توصیۀ مهم برای شامپو زدن را به خاطر داشته باشید:

۱ – ماساژ پوست سر خوشایند است اما این کار غدد سباسه را تحریک می‌کند. فقط مالیدن سرتان به آهستگی، برای تمیز شدن آن، کفایت می‌کند.

۲ – “ماندن شامپو” بر روی سر بیش از یک دقیقه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بهتر است موها را بشویید، سپس فقط آب کشی نمایید!

کدام محصولات مراقبتی با موهای چرب در تضاد هستند؟
اولین توصیه این است که از خیر این محصولات بگذرید. محصولاتی برای جلوگیری از پیچ و تاب خوردن، صاف شدن، و یا کمک به به فر شدن مو، اغلب حاوی موادی هستند، که یک لایۀ نازک چربی از خود به جا می‌گذارند.
در عوض یک سری از محصولات با فرمول های ویژه، به عنوان نرم کننده برای موهای چرب وجود دارند. آنها بدون سنگین کردن، از موها مراقبت می‌کنند و حاوی موادی هستند که تولید سبوم را تنطیم می‌نمایند. اما حواس تان باشد که بعد از مصرف آنها، موها را به خوبی آب کشی کنید.

اینم چند نوع ماسک مخصوص موهای چرب


– ماسک تقویتی برای موهای چرب

آن‌چه لازم دارید:

– یک عدد تخم‌مرغ

– محتوای یک عدد آمپول ویتامین B1 یا B6

مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و روی ریشه موها بمالید. سپس موهای‌تان را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید به مدت یک ساعت بماند. موهای‌تان را بعد از یک ساعت با شامپو بشویید.

– ماسک مرطوب‌کننده برای موهای چرب بعد از شامپو زدن

آن‌چه لازم دارید:

– ۱۰۰گرم جعفری

– ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک

مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید و به ریشه موهای‌تان بزنید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای‌تان را بشویید و درنهایت به نوک موها را کمی سرکه بدون بو بزنید.

– ماسک ماست برای موهای چرب

اگر موهای‌تان زودبه‌زود چرب می‌شود، ماسک ماست را امتحان کنید.

آن‌چه لازم دارید:

– یک عدد تخم‌مرغ

– ۵۰ گرم ماست

ماست را با تخم‌مرغ مخلوط کرده و بعد از اینکه شست‌وشوی موهای‌تان تمام شد، ماسک آماده را روی موهای‌تان بزنید. بگذارید ماسک به مدت پنج دقیقه بماند سپس موهای‌تان را با آب ولرم بشویید.

 

با سپاس از همراهی شما دوستان امیدواریم که ازاین نوشته نهایت استفاده را برده باشید.منتظر مقالات جدید درباره مو در تاروپود باشید

 

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید