آموزش بافت حلقه ابتدای دستبند نخی (سری اول)

86
21463
آموزش بافت ابتدای دستبند دوستی

سلام دوستان خوب تاروپود

به درخواست یکی از دوستان تاروپود امروز می خواهیم بافت ابتدای دستبندهای نخی رو آموزش بدیم .به امید اینکه بتونید دستبند های مرتب وزیبایی ببافید.

روشهای مختلفی برای درست کردن حلقه دستبند وجود داره که دراینجا به یک مدل بسنده می کنیم و درجلسات بعدی کم کم روشهای دیگر رو هم آموزش خواهیم داد

ابتدا نخ هایی را که می خواهید با ان دستبند ببافید را آماده کنید .در تصویر پایین ما از تعداد ۴تار نخ استفاده می کنیم که طبق آموزشهای قبلی به دوقسمت مساوی تقسیم کرده ایم

آموزش بافت ابتدای دستبند دوستیبرای شروع کار نخ ها را به دوقسمت تقسیم کرده و از مرکز شروع به بافت برروی ۴ نخ می کنیم یعنی مثلا اگر طول نخ ها ۱۸۰ سانت باشد بافت را از سط نخ ها یعنی جایی که ۹۰ سانت داریم شروع می شود همانطور که در تصویر می بینید نخ ها را زیر گیره گذاشته وکار را شروع می کنیم.

آموزش بافت ابتدای دستبند دوستی

بافت حلقه از سمت چپ وبا نخ اول بر روی دیگر نخ ها بافته می شود.توجه داشته باشید که همیشه نخی که حلقه را با آن می بافید حتما” حدود ۱۵ تا ۲۰ سانت بلند تر از مابقی نخ ها باشد تا درآخر کار کوتاه نشود.

نخ سمت چپ  نخ گره نام دارد ودیگر نخ ها پایه وستون کار هستند که بعد از بافت دیده نمی شوند .نخ را برداشته ویک گره از چپ به راست می زنیم .آموزش بافت ابتدای دستبند دوستی گره بعدی را از پشت ستون می زنیم. یعنی حلقه گره رااز پشت ستون به سمت راست تصویر آورده وسپس نخ گره را از حلقه رد می کنیم.

آموزش بافت ابتدای دستبند دوستیبه این گره ، گره اکشی گفته می شود .شما با یاد گرفتن این گره نه تنها در ابتدای دستبند می توانید از آن استفاده کنید بلکه در خیلی از دستبندهای بافتنی ودوستی کاربرد دارد.

خوب از این گره حدود  ۱۵ تا ۲۰ عدد می زنید تا حلقه بافت آماده شود

آموزش بافت ابتدای دستبند دوستی

حالا بافت دستبند خود را شروع کنید

آموزش بافت ابتدای دستبند دوستی

 

برای درک بهتر شما از بافت گره اکشی طریقه بافت این گره را به صورت تصویری در زیر ببینید !!!

 

آموزش گره ابتدای دستبند دوستیآموزش بافت ابتدای دستبند نخیآموزش بافت ابتدای دستبند بافتنی

منتظر نظرات شما دوستان همیشگی تاروپود هستیم!!!

 

 

 

86 دیدگاه‌ها

    • مهسا جان برای بافت این دستبندها،از قفل و گیره دستبند دوستی استفاده میکنیم که برای فروش توی سایت موجوده و یا گیس بافت رو در نظر میگیریم.
      اگر حتما میخواین حلقه ببافین یکی از نخ ها رو که بلندتر گرفتین و حلقه رو بافتین(حلقه نوع اول رو میبافیم)انتهای حلقه ای که بافتین رو با یه گره محکم کور کنین و از سر دیگه که بلند و هم اندازه ی نخ های دستبندتون هست برای بافت استفاده کنین

    • عزیزم شما هیچ سایتى کامل تر و بهتر از این سایت پیدا نمیکنى !
      پس وقتى که استعداد این کار رو ندارین خوب چرا از این سایت و مطالب فوق العاده گویا و خوبش شکایت میکنى !؟!؟
      من تازه بافت دستبند رو شروع کردم. یک هفته نشده ولى کاملاً این آموزش رو یاد گرفتم. نه تنها این آموزش بلکه همه ى آموزش هاى دستبندهاى پاراکود و این رو.
      به لطف این سایت فوق العاااده
      واااقعاً از زحمات شما ممنونم.

      • سلااام
        ببخشید بافت اون دستبندى که ادامه همین حلقه هست
        یعنى دستبند هفتى هشتى.
        من نتونستم تو سایتتون پیداش کنم.
        اگه ممکنه این آموزش رو هم بزارین.
        ممنون
        اگر هم که من نتونستم پیداش کنم و در سایتتون این آموزش هست لطفاً لینکش رو تو پاشخ به نظرم قرار بدین.
        چقدر رسمى حرف زدم !!!
        (((;

  1. با سلام و تشکر از آموزش های خوبتون ،
    اینجا شما حلقه ی اول دستبند رو آموزش دادین می خواستم بدونم انتهای دستبند باید چه کار کرد ؟
    ممنون

    • سلام نیوشا جان
      خواهش میکنم
      انتهای کار رو میتونین تک گیس یا دو تا گیس بافت کنین
      منظور از گیس بافت همون بافت ساده ای هست که موهامون رو میبافیم:)

    • دراونصورت برای اینکه کارتون تمیزتر باشه بهتره از قفلای مخصوص دستبند استفاده کنید که درآینده توی فروشگاه قرارمیدیم هم میتونید از گیس بافت استفاده کنید.البته همین روشم میشه استفاده کرد فقط کمی اول بافت نخاتون جاش بهم میریزه که باید مرتبشون کنید

  2. سلام
    ممنون از آموزش های عالی تون .
    یه سوال یعنی اگر طول نخ مون ۱۰۰ بود چون این حلقه از وسط نخ ها قراره زده بشه ما نخ هامون رو دوبرار بگیریم؟ اگه اینجوری نکنیم نخ کم نمیاریم؟

    • سلام دوست عزیز برای حلقه زدن حتما باید اندازه هردونخی که بکارمیره رو یکی درنظر بگیریم یعنی اگر دستبند از ۱۰رشته نخ ۷۰ سانتی استفاده میشه برای زدن حلقه باید ۵رشته نخ ۱۴۰ سانتی باشه که وقتی از وسط تا میشه همون تعدادنخ دستورکاربشه!

  3. سلام .میخواستم بدونم تو بعضی از الگوها ی دستبند که تو سایت هست،با فلش نوع گره هارو مشخص کردن.بعضیا از راست به چپن بعضیا برعکس.اونا رو میدونم ولی بعضی فلش ها از وسط شکسته و مسیرش عوض شده میشه توضیح بدین که اونا یعنی چی ممنون

  4. سلام
    من میخواستم بدونم اینم مثل همون (آموزش حلقه ی دستبند سری۲) اول باید نخارو نصف کنیم و از وسط شروع به بافتن کنیم بعد دولاش کنیم؟

  5. سلام
    ممنون از اموزشای عالیتون
    یه مشکل دارم حلقه که میبافم
    وقتی میخوام بافت دستبندو شروع کنم
    خیلی ردیف اول کج میشه
    و موج دار میشه
    و کلا بهم میریزه
    چی کار کنم؟:(

    • سلام آنا جان
      خواهش میکنم.خوشحالیم که براتون مفید بوده.
      دستبند رو به هر شکلی شروع کنیم(حلقه-گیس بافت )بافتن رج اول یه کم سخته نا منظم.چون ترتیب نخ ها مشخص نیست.باید سعی کنیم تا حدودی بهشون نظم بدیمکه خیلی پیچ نخوره و شکلش معلوم نباشه.
      زیاد حساسیت به خرج ندین چون این قسمت درست زیر دست شماس و مسلما هنر دست شما انقدر زیبا هست که اون نامنظمی رج اول توش پیدا نیست:)

    • بیتا جان زمانی که بافت حلقه رو به اندازه ای که دوست داشتین زدین،حالا نخ هاتون رو به ترتیب الگو یا طرحی که میخواین ببافین بچینین و بافت دستبند رو شروع کنین.برای رج اول این کار مشکله چون نخ ها ترتیبی ندارن و شما با بافت رج اول ترتیب نخ ها رو درست میکنین.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید